PKP Intercity wzbogaciło się w sumie o 20 lokomotyw serii EU160 Griffin. Ostatnie dwie już śmigają we flocie przewoźnika, który zapłacił za nie ok. 524,6 mln zł brutto.
Przypomnijmy - PKP Intercity podpisał umowę na 20 nowych lokomotyw z nowosądecką spółką Newag w marcu 2023 r. i już pod koniec roku maszyny zaczęły zasilać jego flotę. W sumie po 19 miesiącach już wszystkie zamówione lokomotywy wyjechały na tory.
Nowe lokomotywy w PKP Intercity
Nowe Griffiny systematycznie trafiały od końca 2023 r. do Zakładu Północnego PKP Intercity w Gdyni. Lokomotywy już zostały dołączone do rozkłady jazdy i jeżdżą po całym kraju - z północy Polski prowadzą pociągi do Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Zielonej Góry, Krakowa czy Zakopanego.
Bezpieczną eksploatację lokomotyw zapewnia zastosowany europejski system bezpieczeństwa ETCS poziomu L1 i L2. Pojazdy posiadają modułową budowę oraz wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa użytkowania, które obejmuje systemy diagnostyki pokładowej, monitoringu wizyjnego, system GPS oraz przeciwpożarowy system alarmowy - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity S.A.
Więcej o PKP Intercity przeczytasz na Bizblog.pl:
Nowoczesny tabor w PKP Intercity
Dzięki nowym lokomotywom PKP Intercity unowocześniło swój tabor o pojazdy rozwijające prędkość do 160 km/h.
W listopadzie 2020 roku przewoźnik zakończył odbiór 30 elektrycznych lokomotyw tego samego typu i obecnie dysponuje 50 Griffinami serii EU160. Nowoczesne lokomotywy będą zastępowały starsze modele pojazdów trakcyjnych, które mogą poruszać się z maksymalną prędkością 125 km/h - wylicza Maciej Dutkiewicz.