Fundusz bValue ogłosił objęcie pakietu mniejszościowego w spółce Xtreme Brands. To właściciel znanych marek siłowni: Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS. Inwestycja o wartości 43 mln zł ma na celu przyspieszenie ekspansji sieci zarówno w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Choć wydawałoby się, że rynek klubów fitness w Polsce jest już nasycony, istnieje jeszcze ogromny potencjał - szczególnie poza największymi aglomeracjami. Jak wynika z analizy "Rynek Siłowni w Polsce 2024", aż 7 milionów Polaków w wieku 19-59 lat mieszka w miejscowościach bez dostępu do profesjonalnej infrastruktury sportowej. Równocześnie, jak pokazuje Narodowy Test Zdrowia Polaków, co czwarty Polak uprawia sport przynajmniej przez dwie godziny tygodniowo.
Xtreme Brands koncentruje się na mniejszych miejscowościach
Obecnie pod szyldem Xtreme Fitness Gyms działa w Polsce ponad 100 klubów fitness, a do końca tego roku ma być ich już 165.
Choć duże miasta osiągnęły już wysoki poziom nasycenia, nadal dostrzegamy w nich istotny potencjał rozwoju – szczególnie w kontekście naszego konceptu. Jako marka typu convenience chcemy być jak najbliżej naszych użytkowników, wpisując się w ich codzienny rytm życia - mówi Łukasz Dojka, szefujący Board Xtreme Brands.
Oprócz klubów fitness, firma rozwija również przestrzenie rozwojowe dla dzieci. Xtreme KiDS łączą aktywność fizyczną z zabawą i edukacją. Obecnie działają już cztery takie obiekty, a do końca roku ma być ich nawet 14.
Czytaj więcej o biznesie związanym z prowadzeniem siłowni:
Do końca 2027 roku ma być ponad 300 klubów Xtreme Fitness Gyms
Ma im towarzyszyć ok. 50 placówek Xtreme KiDS. A to nie koniec – do 2029 roku liczby te mają wzrosnąć odpowiednio do 450 i ponad 120 placówek.
Stawiamy przed sobą ambitne, ale w pełni osiągalne cele – jednym z nich jest zajęcie do 2030 roku pozycji największej sieci franczyzowej fitness i wellbeing w Europie Środkowo-Wschodniej - dodaje Łukasz Dojka.
Współpraca z funduszem bValue ma nie tylko przyspieszyć ekspansję, ale także wesprzeć Xtreme Brands w procesie digitalizacji i zwiększeniu efektywności wykorzystania danych w zarządzaniu siecią.
W środowisku inwestorskim mówi się, że dobra franczyza w usługach jest jak Software-as-a-Service w oprogramowaniu. Obydwa modele są skalowalne, mają powtarzalne przychody i wystandaryzowane systemy, co przekłada się na spore zainteresowanie inwestorów - komentuje Maciej Balsewicz, zarządzający bValue Fund.
Xtreme Fitness Gyms przyciąga dodatkowo wynikami finansowymi. W 2024 roku firma osiągnęła 86 mln zł przychodów. To wzrost z 37 mln zł rok wcześniej (ponad 100 proc.).
Xtreme Brands szuka franczyzobiorców
Firma oferuje wsparcie na każdym etapie współpracy – od pomocy w znalezieniu lokalizacji, przez negocjacje warunków najmu, adaptację lokalu, aż po kompleksowy pakiet szkoleń, rekrutację zespołu i przygotowanie do startu działalności. Dotychczas ponad 40 przedsiębiorców zdecydowało się na prowadzenie więcej niż jednej placówki w ramach sieci.
Techowym know-how i doświadczeniem funduszu pomożemy spółce w tworzeniu produktów i usług digitalowych, by mocniej integrować klientów wokół Xtreme Brands, co przełoży się także na realne korzyści dla franczyzobiorców - podsumowuje Balsewicz.