REKLAMA

I ty poprowadzisz Biedronkę. Sieć idzie we franczyzę i szuka śmiałków z lokalem i grubym portfelem

Własny lub wynajęty lokal, najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwości finansowe przystosowania tego obiektu do standardów sieci Biedronka. Takie wymagania stawia Jeronimo Martins potencjalnym partnerom. Hegemon polskiego rynku detalicznego podkręca tempo rozwoju sieci i chce to uczynić, odgrzewając pomysł franczyzy. Przy okazji wprowadza tradycyjny format sklepu.

Outlet Trucki Biedronki promocje
REKLAMA

Sieć poinformowała właśnie, że po raz pierwszy prezentuje się na Targach Franczyzy, które już w ten czwartek ruszają w warszawskim Pałacu Kultury. Spółka Jeronimo Martins Polska, która dotąd stawiała niemal wyłącznie własne lokale, teraz chce pójść w ślady właścicieli sieci Żabka czy Intermarché.

REKLAMA

Partner, który chciałby przystąpić do sieci sklepów Biedronka, powinien dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwościami finansowymi przystosowania obiektu do standardów sieci Biedronka. Sklepy partnerskie będą otwierane w całej Polsce — informuje sieć.

Bez ograniczeń

Sklepy franczyzowe są jednym z elementów rozwoju naszej sieci. Poprzez obecność na tegorocznych Targach Franczyzy Biedronka chce mocniej zasygnalizować chęć współpracy z Partnerami Biznesowymi. Nie stawiamy sobie żadnych ograniczeń co do liczby placówek w tym modelu

— wyjaśnia serwisowi Bizblog.pl Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

Jak mówi nam przedstawicielka sieci, nie ma sztywnych wytycznych dotyczących powierzchni franczyzowego sklepu, ale firma preferuje placówki o wielkości ponad 400 m².

Tradycyjna lada

Nowe sklepy to nie tylko nowa formuła biznesowa, ale także nowa forma sprzedaży. W sklepach franczyzowych ma być także prowadzona sprzedaż z tradycyjnej lady, oferującej świeże mięso, wędliny i sery.

 class="wp-image-996092"
Lokale franczyzowe Biedronki bardziej będą przypominać zwykły sklep niż dyskont.

Takie lady wprowadzamy również do wybranych sklepów Biedronka w całej Polsce

— zapowiada Micińska.

Biedronka obiecuje, że wyposaży sklep oraz ladę tradycyjną we wszystkie potrzebne urządzenia i dostarczy do niego towar, przekaże know–how i na bieżąco będzie wpierać działalność handlową w zakresie marketingu. Każdy Partner oraz jego personel zostanie przeszkolony w zakresie standardów sieci Biedronka — podkreśla sieć.

Problem z pracownikami

REKLAMA

Franczyza nie jest w przypadku Biedronki żadną nowością, bo pierwszy taki sklep został uruchomiony już dziesięć lat temu. Firma jednak nie rozwijała zbyt ochoczo tego modelu, dlatego dzisiaj w całej Polsce działa tylko około 70 franczyzowych Biedronek. Cała sieć liczy blisko trzy tysiące sklepów.

Jednym z największych wyzwań stojącym przed franczyzobiorcami Biedronki będzie z pewnością znalezienie odpowiedniej liczby pracowników. Tak jak konkurenci, Jeronimo Martins Polska zmaga się z dużym problemem niedoboru rąk do pracy. Pomimo wprowadzanych podwyżek w wielu sklepach występują widoczne gołym okiem problemy ze skompletowaniem załogi.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA