I ty poprowadzisz Biedronkę. Sieć idzie we franczyzę i szuka śmiałków z lokalem i grubym portfelem
Własny lub wynajęty lokal, najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwości finansowe przystosowania tego obiektu do standardów sieci Biedronka. Takie wymagania stawia Jeronimo Martins potencjalnym partnerom. Hegemon polskiego rynku detalicznego podkręca tempo rozwoju sieci i chce to uczynić, odgrzewając pomysł franczyzy. Przy okazji wprowadza tradycyjny format sklepu.
Sieć poinformowała właśnie, że po raz pierwszy prezentuje się na Targach Franczyzy, które już w ten czwartek ruszają w warszawskim Pałacu Kultury. Spółka Jeronimo Martins Polska, która dotąd stawiała niemal wyłącznie własne lokale, teraz chce pójść w ślady właścicieli sieci Żabka czy Intermarché.
Partner, który chciałby przystąpić do sieci sklepów Biedronka, powinien dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwościami finansowymi przystosowania obiektu do standardów sieci Biedronka. Sklepy partnerskie będą otwierane w całej Polsce — informuje sieć.
Bez ograniczeń
Sklepy franczyzowe są jednym z elementów rozwoju naszej sieci. Poprzez obecność na tegorocznych Targach Franczyzy Biedronka chce mocniej zasygnalizować chęć współpracy z Partnerami Biznesowymi. Nie stawiamy sobie żadnych ograniczeń co do liczby placówek w tym modelu
— wyjaśnia serwisowi Bizblog.pl Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.
Jak mówi nam przedstawicielka sieci, nie ma sztywnych wytycznych dotyczących powierzchni franczyzowego sklepu, ale firma preferuje placówki o wielkości ponad 400 m².
Tradycyjna lada
Nowe sklepy to nie tylko nowa formuła biznesowa, ale także nowa forma sprzedaży. W sklepach franczyzowych ma być także prowadzona sprzedaż z tradycyjnej lady, oferującej świeże mięso, wędliny i sery.
Takie lady wprowadzamy również do wybranych sklepów Biedronka w całej Polsce
— zapowiada Micińska.
Biedronka obiecuje, że wyposaży sklep oraz ladę tradycyjną we wszystkie potrzebne urządzenia i dostarczy do niego towar, przekaże know–how i na bieżąco będzie wpierać działalność handlową w zakresie marketingu. Każdy Partner oraz jego personel zostanie przeszkolony w zakresie standardów sieci Biedronka — podkreśla sieć.
Problem z pracownikami
Franczyza nie jest w przypadku Biedronki żadną nowością, bo pierwszy taki sklep został uruchomiony już dziesięć lat temu. Firma jednak nie rozwijała zbyt ochoczo tego modelu, dlatego dzisiaj w całej Polsce działa tylko około 70 franczyzowych Biedronek. Cała sieć liczy blisko trzy tysiące sklepów.
Jednym z największych wyzwań stojącym przed franczyzobiorcami Biedronki będzie z pewnością znalezienie odpowiedniej liczby pracowników. Tak jak konkurenci, Jeronimo Martins Polska zmaga się z dużym problemem niedoboru rąk do pracy. Pomimo wprowadzanych podwyżek w wielu sklepach występują widoczne gołym okiem problemy ze skompletowaniem załogi.