Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na poszerzenie autostrady A2 Łódź – Warszawa o dodatkowe pasy ruchu. Docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach, a na jednym odcinku aż po cztery pasy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetargi na poszerzenie autostrady Warszawa-Łódź ruszą jeszcze w przyszłym roku. Fot. materiały prasowe/GDDKiA
GDDKiA informuje, że w ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ. Jest to miejsce, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2.
Rozbudowa autostrady A2
Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie według GDDKiA jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, wymagających uwzględnienia wielu warunków. Największą komplikacją jest to, że prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu drogowym – podobnie jak to było w przypadku budowy A1 między Łodzią a Częstochową. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej czasowej organizacji ruchu.
Nasze bogate doświadczenia, jakie uzyskaliśmy przy rozbudowie drogi krajowej nr 8 do standardu drogi ekspresowej między Warszawą i Piotrkowem Trybunalskim, czy drogi krajowej nr 1 do standardu autostrady, posłużą projektantowi w wypracowaniu optymalnych rozwiązań. Należy podkreślić, że w obu przypadkach prace prowadzone były przy odbywającym się ruchu samochodów – informuje GDDKiA.
Więcej o budowie dróg przeczytacie w tych tekstach:
GDDKiA zapewnia, że aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy dla każdego z kierunków mają być dostępne po dwa pasy ruchu. Projektant będzie musiał też wziąć pod uwagę prace prowadzone na innych odcinkach dróg, które mają wpływ na ruch odbywający się po autostradzie A2 między Warszawą i Łodzią. Chodzi przede wszystkim o budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów. Kierowcy przemierzający trasę między stolicą i Trójmiastem wybierają między przejazdem autostradami A1 i A2 a właśnie drogą ekspresową S7.
Lepszy dojazd do CPK
Na rozbudowę autostrady między Łodzią i Warszawą czekają zarówno przedsiębiorcy prowadzący firmy transportowe, jak i zwykli kierowcy. Wybudowana przed ponad dekadą trasa jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce – podkreśla GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwraca uwagę, że zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu liczba pojazdów poruszających się każdego dnia między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory, waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. GDDKiA spodziewa się, że ruch na tym odcinku będzie stale wzrastał. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma też ułatwić w przyszłości szybki i bezpieczny dojazd do Centralnego Portu Komunikacyjnego.