Żabka wymyśla, jak wbić się w każdą szczelinę rynku i nie stroni przy tym od technologicznych eksperymentów. W Decathlonie w Piasecznie została otwarta pierwsza bezobsługowa Żabka Nano. Testowany koncept różni się od dotychczas otwieranych placówek autonomicznych innowacyjną metodą autoryzacji i płatności za zakupy, dokonywanej dzięki karcie płatniczej.
Żabka coraz odważniej poczyna sobie z placówkami bez sprzedawców. Ale w końcu bezobsługowy sklep to marzenie każdej sieci. Klient skasuje się sam, więc można zaoszczędzić na pracownikach. Klientom zdaje się nie przeszkadzać brak personelu i znanego z mema pytania przy podawaniu hot-dogów: Z jaką parówką, wariacie?. Wybierają szybkość i łatwość robienia bezobsługowych zakupów.
Żabka zwariowała na punkcie bezobsługowych sklepów
Żabka chwali się, że od czerwca otworzyła już kilkanaście bezobsługowych placówek Żabka Nano w bardzo różnych lokalizacjach m.in. na dworcu, metrze, w centrach miast czy Międzynarodowych Targach Poznańskich. Obecnie firma debiutuje z nową wersją Żabki Nano w modelu store-in-the-store.
Dzięki specjalnej konstrukcji modułowej placówkę możemy uruchomić w bardzo krótkim czasie, w Piasecznie trwało to około dobę. Pilotaż zaplanowany jest w sieci Decathlon
– mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Jak robi się zakupy w bezobsługowej Żabce Nano?
Żabka Nano wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z firmą Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala.
Przy pierwszej wizycie podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie.
Gdy klient będzie już w środku, zakupy zajmą mu tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej.
System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantować ma pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.
Nowa marka sieci wsparta przez akcję marketingową
Pandemia i konieczność zakupów online znacząco zmieniły wymagania konsumentów, którzy bardziej niż kiedykolwiek, za pomocą różnych urządzeń, są połączeni ze światem online, a ich oczekiwania wobec wygody zakupów rosną
– dodaje Krawczyk.
Asortyment w Żabce Nano w piaseczyńskim Decathlonie jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. Znajdzie się w nim w sumie około 450 produktów odpowiadających na potrzeby osób, które preferują zdrowy i aktywny tryb życia.
Wśród nich są zdrowe przekąski, soki i smoothie, dania gotowe czy świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
Pierwszych 200 klientów Żabki Nano otrzyma także karty przedpłacone o wartości 50 zł na zakupy w sklepach Decathlon. Planowana jest także specjalna akcja marketingowa.
Żabka myśli o przyszłości
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7800 placówek prowadzonych przez ponad 6300 franczyzobiorców pod marką Żabka.
Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.
Żabka Nano została stworzona w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.
Żabka Future to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Żabki. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.
Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.