Teraz pójdziesz do Żabki, by zwierzyć się z problemów ze zdrowiem. Sieć wprowadza teleporady
Idziesz po bułki i piwo, wracasz z e-receptą i e-zwolnieniem. „Telewizyty lekarskie HomeDoctor od teraz dostępne w Żabce” – ogłosiła w środę sieć ponad 7 tysięcy sklepów franczyzowych. Żabki będą działać nie tylko jako sklepy spożywcze, placówki pocztowe i dostawcy diety pudełkowej, ale także jako gabinety leka... Nie, na szczęście aż tak daleko sieć się nie posunęła, ale jest całkiem blisko.
„Do szerokiego asortymentu dostępnych w sklepach Żabka produktów oferujących podstawową pomoc w przypadku zachorowań właśnie dołącza przedpłacony voucher HomeDoctor” – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska.
Jak działa teleporada lekarska w Żabce? Wystarczy zapłacić za jeden z dwóch rodzajów voucherów – za 55 zł (telewizyta u lekarza podstawowej opieki zdrowotnej) lub 75 zł (telewizyta u lekarza specjalisty) – by uzyskać możliwość połączenia się z medykiem. Voucher będzie miał formę kodu na paragonie niefiskalnym, ale dostaniemy też pudełko z instrukcją.
Dostępnych będzie 16 specjalizacji. Po dokonaniu rezerwacji będzie mógł zadzwonić do nas alergolog, dermatolog, endokrynolog, laryngolog, ortopeda, pulmonolog, ginekolog, geriatra, reumatolog, nefrolog czy dietetyk.
Z wykonaniem połączenia nie musimy się spieszyć i dzwonić już ze sklepu. Po pierwsze kod będzie miał 3 miesiące ważności, a po drugie i tak nie możemy bezpośrednio zadzwonić do lekarza wybranej specjalizacji. Najpierw musimy zarezerwować telekonsultację na infolinii lub na stronie internetowej i zaczekać na telefon od lekarza. Jak długo? To się pewnie dopiero okaże, bo Żabka żadnych deklaracji w tej kwestii nie składa.
„Podczas rozmowy z lekarzem HomeDoctor pacjent może liczyć na fachowe zalecenia i diagnozę. W razie konieczności lekarz zaproponuje również e-receptę lub e-zwolnienie” – zachęca Żabka. Sieć podkreśla, że nie chodzi tylko o rozwiązywanie nagłych problemów ze zdrowiem, lecz oferowane usługi to także „dobry sposób na zaplanowanie długotrwałego leczenia i pozostawania pod stałym nadzorem lekarza prowadzącego, bez konieczności każdorazowej wizyty w placówce medycznej”.
Detaliści mają już nawet swoje kliniki
O tym, że działające w Polsce sieci handlowe mogą wkrótce przymierzać się do wprowadzenia usług medycznych pisaliśmy w Bizblogu już dwa lata temu, jeśli przyjmie się pomysł amerykańskiego Walmarta przeniesienia doświadczeń w handlu detalicznym na branżę medyczną. Wprawdzie od voucherów do otwarcia kliniki droga jest oczywoście dość daleka, ale pierwszy kroczek już zrobiono.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku Walmart uruchomił swoją pierwszą prywatną klinikę w Dallas w stanie Georgia. W ofercie poza opieką podstawową opieką zdrowotną znalazła się stomatologia i audiologia. Pacjenci dostali też możliwość zrobienia na miejscu zdjęć rentgenowskich. Ambicją sieci jest zaoferowanie klientom cen o 30 do 50 proc. niższych niż u konkurencji. Dziś sieć Walmart Care Clinic liczy już 13 placówek.