REKLAMA

Żabka chce być jeszcze bliżej klientów. Teraz przenosi się pod ich drzwi

Żabka podpisała umowę, dzięki której włączy do swojej grupy firmę Maczfit – lidera cateringu dietetycznego w Polsce. Dzięki temu jedna z najpopularniejszych sieci sklepów nad Wisłą będzie mogła dowozić jedzenie prosto pod drzwi klientów.

Żabka przywiezie dietę pudełkową. Sieć idzie w zdrową żywność
REKLAMA

Branża handlowa przechodzi w ostatnich czasach duże zmiany. Czołowe marki takie jak Lidl czy Biedronka wprowadzają do swojej oferty gotowe obiady i przekąski, oferują świeżo wyciskane soki i kawę parzoną z ekspresu.

REKLAMA

Żabka wchodzi w catering

Do rewolucji dochodzi także w Żabce. Sieć od 2016 r. mocno pracowała nad rebrandingiem. W ciągu 4 lat zmodernizowała 4 tys. sklepów. Zmieniła logo, wystrój, wprowadziła gotowe przekąski i posiłki własnych marek i pozwoliła klientom na odbieranie paczek kurierskich.

Teraz sieć stawia kolejny krok i wchodzi w catering. Maczfit dostarcza dietę pudełkową na terenie wszystkich województw w kraju. Nie są to jednak tanie rzeczy. Cena jednej dostawy sięga 60-70 zł. W skali miesiąca to wydatek oscylujący w granicach 2 tys. zł.

Maczfit liczy na synergię

Widać więc jak na dłoni, że Żabka odważnie sięga po (częściowo) nową grupę klientów. Transakcja przejęcia ma zostać sfinalizowania po spełnieniu wymogów związanych z prawem antymonopolowym.

REKLAMA

Z drugiej strony Maczfit liczy na zwiększenie skali działalności. Zasięg Żabki, która liczy już 7 tys. placówek, pozwoli firmie dostać się praktycznie w każde miejsce w Polsce. W okresie pandemii sieć zawitała do niewielkich miejscowości, liczących poniżej 50 tys. mieszkańców.


Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki opartego na modelu modern convenience, w którego DNA jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientów

– komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Żabka Future.
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA