Trwa budowa nowego połączenia Szczecina z autostradą A6, które ma usprawnić ruch i odciążyć okoliczne miejscowości. GDDKiA informuje o postępach na placu budowy. Prace mają potrwać do 2028 roku, a na razie kierowcy muszą liczyć się z kilkoma latami utrudnień.

Szczeciński oddział GDDKiA poinformował o postępach przy budowie nowego połączenia miasta z autostradą A6. To największa od lat inwestycja drogowa w tym regionie, która ma rozwiązać problemy kierowców i odciążyć okoliczne miejscowości. Droga do celu będzie jednak długa, najbliższe lata oznaczają spore utrudnienia dla kierowców i mieszkańców.
Przejście graniczne Kołbaskowo na nowo
Projekt obejmuje trzy powiązane elementy – drugi etap obwodnicy Przecławia i Warzymic, nową obwodnicę Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz przebudowę infrastruktury na granicy w Kołbaskowie. To zupełnie nowe węzły, łącznice i zmiana całego układu drogowego. Całość będzie kosztowała 429 mln zł, a wykonawcą inwestycji jest Budimex.

GDDKiA wyjaśnia, że obecny, niemal stuletni węzeł Kołbaskowo nie spełnia już żadnych współczesnych standardów. Po modernizacji Szczecin ma zyskać wygodne, bezkolizyjne połączenie z A6, a ciężarówki z tranzytu przestaną wjeżdżać do centrum Kołbaskowa. Powstaną też nowe węzły „Kołbaskowo” i „Szczecin Południe”.
Na przejściu granicznym zmieni się właściwie wszystko. Zaplanowano nowy wiadukt do zawracania, układ łącznic oraz miejsce do kontroli celno-granicznej. Ma to usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo. Stary węzeł Kołbaskowo po zakończeniu robót zostanie zamknięty na stałe, a ruch przejmie zupełnie nowa infrastruktura.
Więcej wiadomości w Bizblogu o budowie dróg:
Zgodnie z harmonogramem część prac przy samej granicy ma zakończyć się w 2027 r. Rok później gotowe będą obwodnice i nowe węzły. GDDKiA podkreśla, że to projekt obliczony na kilka lat, ale po zakończeniu ma zmienić układ komunikacyjny całego regionu i stworzyć spójne połączenie z przyszłą Zachodnią Obwodnicą S6.
Kolejne utrudnienia
Najbliższe zmiany w organizacji ruchu dotyczą okolic nowego węzła Kołbaskowo. Ruch z A6 zostanie przeniesiony na tymczasowy bypass po południowej stronie autostrady. Kierowcy dostaną po dwa pasy w każdą stronę, ale z ograniczeniami prędkości i częstymi wyjazdami maszyn budowlanych. Druga zmiana obejmie odcinek graniczny, gdzie ruch zostanie zwężony do jednej jezdni.
W przyszłym roku kierowcy muszą spodziewać się kolejnych zmian, zwłaszcza w rejonie węzła Szczecin Południe i na DK13. GDDKiA ostrzega, że wzrośnie liczba pojazdów budowlanych, a oznakowanie będzie się zmieniać. GDDKiA zapowiada jednak, że choć utrudnienia potrwają kilka lat, efekt końcowy ma przynieść płynniejszą, bezpieczniejszą i nowocześniejszą komunikację dla całej aglomeracji.







































