Pasażerowie PKP Intercity coraz chętniej wybierają zakup biletów poprzez aplikację mobilną. Za pośrednictwem tego kanału w 2023 r. kupiono blisko 3 mln biletów. Obecnie w ramach rozwoju aplikacji mobilnej przewoźnik udostępnił nowe funkcje, które ułatwią podróżowanie pasażerom posiadającym bilety okresowe i Karty Intercity przeznaczone dla firm.
Aplikacja mobilna PKP Intercity cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów. W 2023 r. ze sklepów Google Play i AppStore pobrano ją 1,1 mln razy. Przełożyło się to na sprzedaż 2,7 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł. Sukces zachęca narodowego przewoźnika do wprowadzania kolejnych udoskonaleń.
Można pobierać miejscówkę poprzez kilka kliknięć w aplikacji
PKP Intercity podaje, że od 8 stycznia br. w aplikacji możliwe jest pobranie rezerwacji do biletów okresowych zakupionych w kasie biletowej oraz Kart Intercity. Wcześniej podróżny musiał udać się do kasy lub pobrać rezerwację miejsca na stronie przewoźnika. Teraz uzyskuje miejscówkę poprzez kilka kliknięć w aplikacji. Dodatkowo dla posiadaczy Kart Intercity i biletów okresowych przewoźnik udostępnił w aplikacji opcję do kupienia wraz z rezerwacją, biletu na przewóz roweru, psa lub bagażu. Jest to z pewnością ułatwienie dla pasażerów często podróżujących z przewoźnikiem i klientów biznesowych.
W ubiegłym roku sprzedaliśmy dzięki aplikacji blisko 3 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł. To dla nas wyraźny sygnał, by dalej rozwijać ten kanał sprzedaży zdalnej. Dlatego wprowadzamy kolejne ułatwienia dla podróżnych, tym razem w obszarze biletów miesięcznych i kart przeznaczonych dla firm. Na pierwszym miejscu stawiamy potrzeby pasażerów i staramy się do nich dostosować – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Więcej wiadomości na temat podróży można znaleźć poniżej:
Oferta dopasowana do ich indywidualnych potrzeb
Przewoźnik uważa, że łatwy i szybki dostęp do zakupu biletów na przejazdy z PKP Intercity to istotny element przyjętej strategii. Właśnie dlatego rozwijane są kanały zdalne i tonie tylko aplikację, lecz także serwis internetowej sprzedaży biletów, za pośrednictwem których spółka sprzedaje już 74 proc. wszystkich biletów.
Wprowadzony w październiku zeszłego roku system e-IC 2.0 w wersji beta oferuje intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele funkcjonalności, które stają się już standardem w ofercie narodowego przewoźnika. Do najważniejszych z nich należą m.in. planowanie podróży tam i z powrotem, profile zakupowe oraz możliwość dodania biletu do kalendarza – informuje narodowy przewoźnik.
Platforma podpowiada również najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera e-IC 2.0 sugeruje ulgi najkorzystniejsze dla danego przedziału wiekowego.
Rozszerzana jest także współpraca z zewnętrznymi partnerami. W ramach ujednoliconych warunków sprzedaży spółka sprzedała już ponad 8 mln biletów o wartości blisko 350 mln zł. PKP Intercity współpracuje z takimi platformami jak KOLEO, e-podróżnik, Skycash, Jakdojade.pl czy mPay. Podpisała także umowy m.in. z Infobus oraz eTravel, za pośrednictwem których sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku – komentuje wiceprezes zarządu PKP Intercity.