No Fluff Jobs podsumowuje kampanię społeczną Szanuj siebie, która jak szacuje, dotarła do 3 mln odbiorców. Firma ogłosiła też, że w ramach kontynuacji przeznaczy 10 mln zł na wsparcie pracodawców IT, którzy wprowadzą transparentną rekrutację.
No Fluff Jobs ogłosił, że pracodawcy z branży IT, którzy dotychczas nie zamieszczali ofert pracy z podanymi widełkami wynagrodzeń, jeśli zmienią zdanie, będą mieli możliwość opublikowania ogłoszenia za darmo w serwisie nofluffjobs.com. Wsparcie pojedynczej firmy będzie miało wartość do 25 tys. zł, a akcja trwać ma do końca 2022 roku.
Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs, tłumaczy, że w ten sposób firma chce ułatwić wahającym się firmom pierwszy krok w kierunku transparentnej rekrutacji i zachęcić do publikowania ogłoszeń z podanym wynagrodzeniem.
No Fluff Jobs stawia na transparentność rekrutacji
Z badania MASMI Poland przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs w listopadzie 2022 roku, wynika, że 77,6 proc. oceniło kampanię Szanuj siebie pozytywnie lub zdecydowanie pozytywnie, 18 proc. nie miało zdania, a jedynie 4,4 proc. odpowiedziało, że miało negatywne skojarzenia.
Wzmianki o kampanii Szanuj siebie pojawiły się w prasie ponad 430 razy, hasła akcji dotarły do ponad 3 mln odbiorców online, a także wygenerowały ponad 45 mln kontaktów offline – za pośrednictwem billboardów, citylightów i innych nośników.
Z wielu stron dostaliśmy sygnały, że poruszyliśmy ważny temat, a postulaty kampanii trafiły do serc i umysłów Polek i Polaków
– podkreśla Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.
Jak dodaje, No Fluff Jobs ma ambicje na trwałe zmienić standardy rekrutacyjne w kraju.
Zarobki w IT poszły górę o 20 proc. Warto mówić o tym głośno
Z danych No Fluff Jobs wynika, że zarobki w IT poszły w górę o blisko 20 proc. W Polsce mamy 50 tys. wakatów dla programistów, natomiast z szacunków Komisji Europejskiej wynika, że w całej UE brakuje ich ponad 600 tys.
Z danych za trzeci kwartał 2022 r. wynika, że w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, wzrost mediany zarobków dla kontraktów oraz umów o pracę wzrosły w następujący sposób :
- w przypadku umów B2B mediany oferowanych wynagrodzeń wynoszą od 17 do 23,5 tys. zł netto (+VAT) – to wzrost mediany dolnych widełek o 20 proc., a górnych o 18 proc.
- w przypadku UoP mediany proponowanych zarobków wynoszą od 12,5 do 19 tys. zł brutto – to wzrost mediany dolnych widełek o 17 proc., a górnych o 19 proc.
Wśród najlepiej opłacanych specjalizacji królują: AI, DevOps i Big Data. Specjaliści AI przy umowie B2B mogli zarobić 20-28,5 tys. zł netto (+VAT), DevOps 20-27 tys. zł netto, a Big Data od 20-27 tys. zł netto (+VAT). Na umowach o pracę specjaliści od DevOps i AI było mogli liczyć na 15-21,5 tys. zł brutto, a Big Data 15-22 tys. zł brutto.
Ile można zarobić w poszczególnych kategoriach IT?
- specjalista zajmujący się backendem może liczyć na zarobki na poziomie od 17-25 tys. zł (+VAT) przy B2B, a przy UoP od 13-20 tys. zł brutto,
- specjalista zajmujący się frontendem może zarobić od 16-24 tys. zł (+VAT) przy kontrakcie oraz od 12-18,5 tys. zł brutto na umowie o pracę,
- specjalista od fullstacka można oczekiwać wynagrodzenia 17-24 tys. zł (+VAT) przy B2B oraz 13-20 tys. zł brutto przy UoP,
- osoby zajmujące się testingiem mogą zarobić od 15-20 tys. zł (+VAT) oraz od 11-16 tys. zł brutto.
Szanuj siebie, podpisz się pod listem do Komisji Europejskiej
Przed zainicjowaniem kampanii „Szanuj siebie” No Fluff Jobs zlecił badania zewnętrzne, z których wynika, że 92,9 proc. Polek i Polaków uważa podawanie wynagrodzenia w ofercie pracy jako ważną lub bardzo ważną kwestię.
W podobnym badaniu No Fluff Jobs z 2020 roku 87 proc. pracowników IT odpowiedziało, że oczekuje widełek wynagrodzenia w ogłoszeniach, a co trzeci kandydat nie odpowiada na ofertę, która tej informacji nie zawiera.
Na stronie kampanii Szanuj siebie cały czas zbierane są podpisy pod listem do Komisji Europejskiej postulującym ustanowienie obowiązku publikacji oferowanych wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę.