Rynek e-commerce rośnie w tempie 10 proc. każdego roku, co napędza rozwój wszystkich produktów związanych ze sprzedażą przez internet. Dzięki temu rośnie również zapotrzebowanie na opakowania wysyłkowe. Liderem w polskim segmencie MŚP chce zostać Boxmarket, który właśnie zgarnął 2 mln zł na rozwój od funduszu inwestycyjnego.
Boxmarket oferuje akcesoria do sprzedaży wysyłkowej. Dostarcza sklepom wszystko, czego potrzebują, aby zapakować i wysłać produkt do nabywcy. Klientami firmy są najczęściej małe i średnie biznesy działające online, poszukujące sposobów na optymalizację działań wysyłkowych i magazynowych. Już teraz korzystają z niej m.in. Shoper i Epaka.pl jako podwykonawca zamówień w modelu dropshippingowym (w którym sklep prowadzący sprzedaż zleca realizację zamówienia w całości innemu podmiotowi).
Polska firma stawia na zrównoważone pakowanie
Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę np. na efektywne wykorzystanie przestrzeni przy okazji pakowania wysyłek i materiały, z których zrobione są paczki (czego przejawem jest np. odchodzenie od foliopaków na rzecz toreb papierowych i kartonów, najlepiej z recyklingu) – wyjaśnia Kamil Karasiński, szef Boxmarket (na zdjęciu po lewej).
Przedsiębiorca podkreśla również, że opakowanie jest dziś kolejnym nośnikiem reklamowym, który umożliwia dotarcie z marką do klienta („packvertising”). Dużą rolę odgrywa również personalizacja opakowania, którą klienci mogą wykonać samodzielnie – na stornie internetowej – bez potrzeby wysyłania zapytania i oczekiwania na wycenę. Już co piąte opakowanie jest tworzone w ten sposób.
Szacuje się, że w 2022 r. rynek opakowań w Polsce był wart ok. 60 mld zł.
Perspektywy rozwoju przyciągnęły do spółki inwestora. 2 mln zł na jej wsparcie wyłożył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder.
Więcej o polskich firmach przeczytacie w tych tekstach:
Uniwersalność i konkurencyjność cenowa produktów, które oferuje platforma powoduje, że projekt ma ogromny potencjał ekspansji na rynki międzynarodowe – komentuje Radosław Czyrko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.
Pieniądze mają pomóc spółce w dalszej ekspansji zagranicznej. Oprócz sklepów z Polski z platformy korzystają też biznesy e-commerce z 24 innych krajów europejskich.
Sprzedaż za granicę już teraz odpowiada za połowę przychodów polskiej firmy
W tej chwili poza Polską najwięcej klientów platforma ma w Niemczech, Francji, Holandii i Czechach. Planowane wzmocnienie działań sprzedażowych będzie obejmowało zarówno rynki, które dopiero zamierzamy podbijać, jak i te, w których mamy już silną obecność – mówi szef firmy.
Tylko w Polsce wartość całego rynku e-commerce ma do 2027 r. wzrosnąć do 187 mld zł, czyli aż o 94 mld zł w porównaniu z rokiem 2021. W całej Europie w rekordowym 2020 roku zostało wysłanych prawie 9 mld paczek.