REKLAMA

Spersonalizowane paczki z recyklingu. Polska firma chce podbić Europę

Rynek e-commerce rośnie w tempie 10 proc. każdego roku, co napędza rozwój wszystkich produktów związanych ze sprzedażą przez internet. Dzięki temu rośnie również zapotrzebowanie na opakowania wysyłkowe. Liderem w polskim segmencie MŚP chce zostać Boxmarket, który właśnie zgarnął 2 mln zł na rozwój od funduszu inwestycyjnego.

Spersonalizowane paczki z recyklingu. Polska firma chce podbić Europę
REKLAMA

Boxmarket oferuje akcesoria do sprzedaży wysyłkowej. Dostarcza sklepom wszystko, czego potrzebują, aby zapakować i wysłać produkt do nabywcy. Klientami firmy są najczęściej małe i średnie biznesy działające online, poszukujące sposobów na optymalizację działań wysyłkowych i magazynowych. Już teraz korzystają z niej m.in. Shoper i Epaka.pl jako podwykonawca zamówień w modelu dropshippingowym (w którym sklep prowadzący sprzedaż zleca realizację zamówienia w całości innemu podmiotowi).

REKLAMA

Polska firma stawia na zrównoważone pakowanie

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę np. na efektywne wykorzystanie przestrzeni przy okazji pakowania wysyłek i materiały, z których zrobione są paczki (czego przejawem jest np. odchodzenie od foliopaków na rzecz toreb papierowych i kartonów, najlepiej z recyklingu) – wyjaśnia Kamil Karasiński, szef Boxmarket (na zdjęciu po lewej).

Przedsiębiorca podkreśla również, że opakowanie jest dziś kolejnym nośnikiem reklamowym, który umożliwia dotarcie z marką do klienta („packvertising”). Dużą rolę odgrywa również personalizacja opakowania, którą klienci mogą wykonać samodzielnie – na stornie internetowej – bez potrzeby wysyłania zapytania i oczekiwania na wycenę. Już co piąte opakowanie jest tworzone w ten sposób.

Szacuje się, że w 2022 r. rynek opakowań w Polsce był wart ok. 60 mld zł. 

Perspektywy rozwoju przyciągnęły do spółki inwestora. 2 mln zł na jej wsparcie wyłożył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder.

Więcej o polskich firmach przeczytacie w tych tekstach:

Uniwersalność i konkurencyjność cenowa produktów, które oferuje platforma powoduje, że projekt ma ogromny potencjał ekspansji na rynki międzynarodowe – komentuje Radosław Czyrko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.

Pieniądze mają pomóc spółce w dalszej ekspansji zagranicznej. Oprócz sklepów z Polski z platformy korzystają też biznesy e-commerce z 24 innych krajów europejskich.

REKLAMA

Sprzedaż za granicę już teraz odpowiada za połowę przychodów polskiej firmy

W tej chwili poza Polską najwięcej klientów platforma ma w Niemczech, Francji, Holandii i Czechach. Planowane wzmocnienie działań sprzedażowych będzie obejmowało zarówno rynki, które dopiero zamierzamy podbijać, jak i te, w których mamy już silną obecność – mówi szef firmy.

Tylko w Polsce wartość całego rynku e-commerce ma do 2027 r. wzrosnąć do 187 mld zł, czyli aż o 94 mld zł w porównaniu z rokiem 2021. W całej Europie w rekordowym 2020 roku zostało wysłanych prawie 9 mld paczek.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T13:13:22+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T07:40:58+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T20:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA