REKLAMA

Rynek suplementów diety jest zepsuty. Polski startup chce to zmienić

Działanie suplementów to wielka niewiadoma. Konsumenci włączają je do swojej diety, choć brakuje obiektywnych badań dokumentujących ich wpływ na zdrowie. Sytuację chce zmienić polski startup Evidose, który wprowadza platformę badań suplementów diety i innych produktów wellness.

Rynek suplementów diety jest zepsuty. Polski startup chce to zmienić
REKLAMA

Klientami Evidose mogą być producenci suplementów diety, którzy chcą przebadać swój produkt. Firma zaczyna od zaprojektowania odpowiedniego badania. Później zajmuje się rekrutacją uczestników i nadzorowaniem testów. Na koniec przedstawia zaś analizę wyników.

REKLAMA

Działanie suplementów to dziś często niewiadoma. Powszechnie zakładamy efekty, które są sugerowane w ogólnodostępnych badaniach naukowych lub zatwierdzone przez unijnego regulatora. Tymczasem ich efektywność zależy od wielu czynników, w tym pochodzenia substancji i jej formy chemicznej, ale też od postaci danego suplementu. Sam magnez ma co najmniej 12 form o różnej biodostępności i przyswajalności i może być serwowany w postaci płynu, tabletki lub jednej z kilkunastu rodzajów kapsułek – mówi Anna Litwińska, współzałożycielka i CEO Evidose.

Dotychczas producenci suplementów mogli opierać się tylko na tzw. oświadczeniach zdrowotnych zatwierdzonych przez EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) lub po prostu informować o domniemanych efektach działania danej substancji, które nie były sprawdzone w formie obiektywnego badania. 

Evidose bada wpływ produktów na samopoczucie konsumentów

Naukowe podejście zakłada m.in.:

  • obserwacje, analizy skóry i włosów w celu ustalenia skuteczności produktu i poprawy estetyki - dla kosmetyków;
  • wsparcie dietetyczne w celu potwierdzenia bezpośredniego wpływu na biomarkery i ogólne wyniki żywieniowe - dla żywności funkcjonalnej;
  • podwójnie ślepe badania dla walidacji skuteczności suplementów.

Producenci otrzymują niezależne i naukowe potwierdzenie efektywności suplementów, zweryfikowane opinie konsumentów i tzw. insighty konsumenckie, a także gotowe do użycia interpretacje wyników zgodne z wynikami naukowymi i obowiązującymi regulacjami - czytamy w informacji prasowej.

Uczestnik badania otrzymuje testowany produkt i dostęp do platformy, w której na bieżąco loguje swoją aktywność, a co określony czas wypełnia ankiety dotyczące stanu zdrowia i samopoczucia.

Więcej o suplementach diety przeczytasz na Bizblog.pl:

Evidose integruje się z Apple Watch i innymi wearables

Evidose korzysta nie tyle z wyników Fitbita, Whoop, czy Oura Ring, ale także z badań krwi oraz z testów kognitywnych, przeprowadzanych w warunkach domowych. Startup analizuje różnice między uczestnikami, takie jak dane demograficzne, styl życia, czy regularność zażywanego produktu.

 class="wp-image-2297104"
Założyciele Evidose.

Evidose właśnie wprowadza swoją platformę na rynek

Startup pozyskał pieniądze na ten cel od funduszy – polskiego Inovo VC oraz międzynarodowego 500 Emerging Europe. 2 mln zł pomogą w dalszym rozwoju produktu, automatyzacji platformy i poszerzeniu oferty o badania żywności funkcjonalnej, kosmetyków oraz urządzeń i aplikacji wellness.

Ekspertyza Ani i Kacpra w połączeniu z głębokim zrozumieniem potrzeb rynku sprawia, że Evidose ma potencjał aby zrewolucjonizować sposób, w jaki konsumenci i producenci korzystają z suplementów i produktów wellness – mówi Tomasz Swieboda, Managing Partner w Inovo VC.

REKLAMA

Jak konkretnie przedstawia się ta ekspertyza? Anna jest specjalistką od danych, która wcześniej pracowała m.in. w OpenSignal, BOLD, Zety oraz Royal Bank of Scotland. Kacper pracował wcześniej m.in. w funduszu Inovo VC (jako Growth Manager w Tidio), aby później zarządzać operacjami w AhoyConnect. Dwójkę przedsiębiorców wspierają ponadto eksperci prawni i farmaceutyczni.

Inwestycje na wczesnym etapie polegają przede wszystkim na nawiązaniu głębokiej relacji z założycielami, a to uczucie towarzyszy nam od pierwszego spotkania z Anną i Kacprem. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem tej podróży wspólnie, angażując się w partnerstwo, które przewidujemy na co najmniej dekadę – podsumowuje Enis Hulli, Generalny Partner, 500 Emerging Europe.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA