REKLAMA

Paczkomaty pod presją. Twórca Siódemki postawi pakomaty

Na początku lipca ma zadebiutować nowy zawodnik na rynku automatów paczkowych. Za nową usługą stoi Włodzimierz Stańczak, czyli twórca Siódemki, jednej z najpopularniejszych kiedyś firm kurierskich. Swoje urządzenia określa mianem „pakomatów”, a ich wyróżnikiem ma być charakter „open source”, czyli będą dostępne dla wszystkich firm kurierskich, nadawców i odbiorców.

Paczkomaty pod presją. Twórca Siódemki postawi pakomaty
REKLAMA

„Już wkrótce!” – brzmi lapidarna zapowiedź nowego projektu biznesowego Włodzimierza Stańczaka zamieszczona na stronie 7box.eu. Jako „szacowana data premiery” podany jest 7 lipca, a jedyną wskazówką w kwestii charakteru nowej usługi jest prosta grafika przedstawiająca bardzo typowy automat paczkowy.

REKLAMA

Pakomaty kontra paczkomaty

Znacznie więcej na ten temat możemy się dowiedzieć z „Pulsu Biznesu”, któremu Stańczak zdradził pierwsze szczegóły nowego przedsięwzięcia. Biznesmen określa swoje automaty paczkowe „pakomatami”, co jest oczywistym nawiązaniem do paczkomatów InPostu. To może nie spodobać się Rafałowi Brzosce, ponieważ jest to zastrzeżony znak towarowy, o który InPost potrafi twardo walczyć.

Stańczak zapowiada, że pod marką 7box będzie funkcjonować „nowoczesna sieć pakomatów otwarta dla wszystkich operatorów kurierskich i wszystkich uczestników rynku zarówno nadawców, jak też odbiorców wszelkich towarów”. Sposobem na przełamanie dominacji InPostu ma być brak kosztów po stronie indywidualnych odbiorców przesyłek.

Więcej o automatach paczkowych przeczytacie w tych tekstach:

Biznesmen zapowiada, że na początku „pakomaty” pojawią się w największych polskich miastach, potem będą instalowane w mniejszych miejscowościach, a docelowo sieć ma wypłynąć na wody międzynarodowe. Na razie nie wiadomo, na których rynkach automaty 7box mają się pojawić najwcześniej.

Zapowiedź przełamania dominacji InPostu na rynku automatów paczkowych brzmi buńczucznie, ale Włodzimierz Stańczak nie jest kompletnym debiutantem na rynku usług kurierskich, który nie wie, o czym mówi. Wraz z dwoma wspólnikami w 1998 r. uruchomił firmę kurierską Siódemka, która osiągnęła olbrzymi sukces na polskim rynku, osiągając porównywalny udział do międzynarodowego giganta DPD. W 2014 r. DPD kupił 100 proc. akcji Siódemki.

InPost z tańszą opcją

REKLAMA

Choć paczkomaty InPostu są zdecydowanie największą siecią tego typu urządzeń w Polsce, wielu klientów firmy Rafała Brzoski jest niezadowolonych z kosztów tej usługi. InPost najwyraźniej nie jest głuchy na te głosy, ponieważ w marcu wprowadził opcję Mini za 11,99 zł, a to o całe 5 zł mniej niż wcześniejsza najtańsza przesyłka Mała. Co ciekawe, to dokładnie tyle, ile kosztuje najtańsza przesyłka w Orlenie.

Rzecznik InPostu nie odpowiedział na prośbę Bizblog.pl o udzielenie komentarza w sprawie uruchomienia sieci „pakomatów” 7box.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA