REKLAMA

Lato pod znakiem młotka i pędzla. Tak Polacy chcą spędzić wakacje

Jak wynika z analizy, ponad 38 tys. zapytań użytkowników Oferteo.pl Polacy nie rezygnują z remontów mieszkań i domów. Zwłaszcza w okresie letnim notuje się aż 40-43 proc. zapytań dotyczących remontu na już, a kolejne 15-20 proc. dotyczą planowania prac w perspektywie do 3 miesięcy. Remonty przestają być też miłym dodatkiem, a raczej koniecznością, a ich skala i charakter ewoluują w kierunku szybkich, ale przemyślanych modernizacji.

Lato pod znakiem młotka i pędzla. Tak Polacy chcą spędzić wakacje
REKLAMA

Z danych Oferteo.pl wynika, że blisko 70 proc. użytkowników nie posiada gotowego projektu remontu, ale wie, czego chce. To cenna informacja dla wykonawców i firm handlowych, konsument oczekuje fachowego doradztwa i elastyczności, a nie tylko wykonania pracy według sztywnych założeń architekta.

Taki profil zleceniodawcy oznacza, że klient potrzebuje nie tylko narzędzi i materiałów, ale też partnera w procesie decyzyjnym. Wygrają ci wykonawcy i dostawcy, którzy potrafią uprościć remont i dać pewność dobrze podjętej decyzji - mówi Marta Kaleta-Domaradzka, ekspertka Oferteo.

REKLAMA

Częściej remontujemy mieszkania niż domy

Zdecydowana większość zapytań związanych z remontami w okresie letnim dotyczy mieszkań (65 proc.), z czego w centrum zainteresowań klientów są:

  •  pokoje dzienne,
  •  łazienki,
  •  kuchnie.

Domy (35 proc. zapytań) częściej wymagają remontów poddaszy, schodów czy większej liczby pomieszczeń jednocześnie co przekłada się na bardziej kompleksowe zlecenia i większe budżety.

To otwiera drzwi zarówno dla wykonawców kompleksowych, jak i wyspecjalizowanych hurtowni z segmentu premium – zwłaszcza w kontekście rosnącej liczby klientów z segmentu upper middle, którzy szukają rozwiązań jakościowych, ale niekoniecznie luksusowych - komentuje ekspertka Oferteo.pl.

Najczęstsze prace remontowe w mieszkaniach i domach

Nie tylko dekorujemy, ale remontujemy od podstaw. W mieszkaniach i domach dominują:

Ciekawostka: w mieszkaniach aż 60 proc. zleceń obejmuje malowanie, a ponad 50 proc. – usuwanie starych powłok i układanie płytek. Z kolei w domach częściej pojawiają się remonty elektryki, montaż płyt G-K i rozbudowane prace stolarskie.

To wyraźny sygnał dla rynku dystrybucji i producentów materiałów wykończeniowych: klienci szukają produktów uniwersalnych, szybkich w aplikacji i dostępnych od ręki.

Gotowość do rozpoczęcia remontu

Choć dane Oferteo.pl wskazują, że szczyt zainteresowań remontem przypada na sezon letni, to preferencje terminowe mówią same za siebie. Aż 40-43 proc. zapytań dotyczy remontu na już, a kolejne 15-20 proc. dotyczy planowania prac w perspektywie do 3 miesięcy.

To sugeruje, że firmy remontowe i handlowe powinny przygotować ofertę szybkiej ścieżki - dostępność usług i materiałów z dnia na dzień staje się nie tyle przewagą konkurencyjną, ile koniecznością - zauważa ekspertka Oferteo.pl.

Więcej wiadomości na temat nieruchomości można przeczytać poniżej:

Trendy wpływające na rozwój branży remontowej

Na podstawie analizy danych Oferteo, możemy zidentyfikować trzy kluczowe trendy wpływające na rozwój branży remontowej w sezonie 2025:

REKLAMA

Sezon remontowy 2025 zapowiada się dynamicznie, ale będzie należał do tych, którzy potrafią obsłużyć klienta kompleksowo i szybko. Warto inwestować w segment ready to go: gotowe zestawy materiałów, ekspresowe wyceny i pakiety usług z montażem.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-11T13:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-10T20:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-10T12:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-10T07:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T16:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T13:50:32+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T12:46:38+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T10:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T08:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T06:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-08T13:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-08T11:55:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA