REKLAMA

Deutsche Bahn zbuduje unikatowy most do Polski. Te efektowne liny nie są wykonane ze stali

Deutsche Bahn nie ogląda się na Polskę i nasze PKP. Niemiecki przewoźnik wybuduje most kolejowy nad Odrą. Obiekt będzie unikatem na skalę światową. Zostanie wykonany w innowacyjnej technologii z wykorzystaniem włókna węglowego i kosztować będzie 65 mln euro.

Deutsche Bahn zbuduje unikatowy most do Polski. Te efektowne liny nie są wykonane ze stali
REKLAMA

Deutsche Bahn podkreśla, że dzięki nowej inwestycji stałe połączenie kolejowe pomiędzy dwoma sąsiednimi krajami będzie znacznie wygodniejsze i ułatwi odejście od transportu drogowego na rzecz kolei.

REKLAMA

Kamień węgielny pod powstający na granicy obiekt wmurowali w Küstrin-Kietz przedstawiciele Republiki Federalnej Niemiec, Rzeczpospolitej Polskiej, Brandenburgii oraz DB. Wartość inwestycji rządu federalnego wyniesie około 65 mln euro.

Konstrukcja mostu jest unikatem na skalę światową

W liczącym 260 metrów długości moście łukowym z siatkowym układem podwieszenia liny nośne, tzw. wieszaki, wykonane zostaną z włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu tego materiału, znacznie bardziej elastycznego niż stal, oraz dzięki innowacyjnej technologii budowy, konstrukcja mostu będzie wyjątkowo lekka, mniej materiałochłonna i przyjazna dla środowiska.

Ten most jest symbolem zrastającej się Europy i idealnie wpisuje się w Europejski Rok Kolei. Pierwsze pociągi przejadą po tej wyjątkowej konstrukcji już pod koniec 2022 r., przewożąc pasażerów z obu krajów w komfortowych warunkach i w sposób przyjazny dla środowiska. Zachwyca mnie zarówno filigranowa architektura mostu, jak i tempo budowy: nieco ponad rok to rekordowy czas

– powiedział Ronald Pofalla, członek zarządu DB ds. infrastruktury.

To nie koniec kolejowych inwestycji Niemiec w tym regionie. Wspólnym celem Brandenburgii, Berlina i województwa lubuskiego jest pełna elektryfikacja i ruch dwutorowy z prędkością 160 km/h na popularnej trasie Berlin-Kostrzyn.

Pociągi nowym mostem pomkną cztery razy szybciej

REKLAMA

Po zakończeniu budowy pociągi, w tym te obsługiwane przez PKP, będą mogły ponownie korzystać z całej linii RB26 z Berlina przez Müncheberg do Kostrzyna. Maksymalna prędkość na moście wyniesie 120 km/godz. Wcześniej przez wiele lat było to tylko 30 km/godz.

Nowy dwutorowy most o długości 260 m zastąpi obiekt z 1867 roku, który jest właśnie rozbierany. 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA