Do debiutu na polskim rynku szykuje się serwis internetowy Coolshop, który jest jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Oprócz produktów największych znanych marek w jego ofercie będą licencjonowane produkty duńskie, szwedzkie i norweskie. Firma obiecuje tanie zakupy „bez subskrypcji i bez niespodzianek”. Znając słabość Polaków do skandynawskich produktów, można zaryzykować stwierdzenie, że wejście do Polski Coolshopu namiesza trochę rynku.
Na razie pod adresem coolshopl.pl wyświetla się tylko niebieski obraz z logotypem Coolshop i krótką zapowiedzią startu nowego serwisu internetowego, ale to się ma wkrótce zmienić. Firma dopina na ostatni guzik rozpoczęcie działalności na polskim rynku, a za działalność w Polsce będzie odpowiadał Andrzej Rzym, który wcześniej był związany był z duńską firmą Dangaard Group.
Coolshop wchodzi na polski rynek
Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią – mówi Mark, Nielsen, prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group.
Coolshop jest przedstawiany jako jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Firma działa na 9 rynkach obejmujących około jednej trzeciej Europy, a liczbę swoich stałych klientów szacuje na dwa miliony osób. Coolshop obiecuje, że jej polscy klienci będą mogli wybierać spośród niemal 45 tys. produktów bez subskrypcji, czyli konieczności opłacania abonamentu w celu uzyskania zniżek czy dostępu do dodatkowych usług.
Więcej o rynku e-commerce przeczytacie w tych tekstach:
Sklep internetowy Coolshop został założony w Danii w 2002 r. przez braci Marka i Mike’a Nielsenów. Obecnie serwis ten jest częścią grupy Cool Group, skupiającej 18 firm i organizacji. Grupa zatrudnia w 14 krajach łącznie 800 pracowników. Spółka inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżowania – zarówno w celach wypoczynkowych, jak i rozwoju zawodowego.
Sklepy stacjonarne
Firma chwali się, że w ciągu ostatnich pięciu lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł.
Firma zwraca uwagę, że ostatnich pięciu latach poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku. Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji.