REKLAMA

Skandynawski gigant wkracza do Polski. Oj, to może być hitowe otwarcie

Do debiutu na polskim rynku szykuje się serwis internetowy Coolshop, który jest jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Oprócz produktów największych znanych marek w jego ofercie będą licencjonowane produkty duńskie, szwedzkie i norweskie. Firma obiecuje tanie zakupy „bez subskrypcji i bez niespodzianek”. Znając słabość Polaków do skandynawskich produktów, można zaryzykować stwierdzenie, że wejście do Polski Coolshopu namiesza trochę rynku.

Skandynawski gigant wkracza do Polski. Oj, to może być hitowe otwarcie
REKLAMA

Na razie pod adresem coolshopl.pl wyświetla się tylko niebieski obraz z logotypem Coolshop i krótką zapowiedzią startu nowego serwisu internetowego, ale to się ma wkrótce zmienić. Firma dopina na ostatni guzik rozpoczęcie działalności na polskim rynku, a za działalność w Polsce będzie odpowiadał Andrzej Rzym, który wcześniej był związany był z duńską firmą Dangaard Group.

REKLAMA

Coolshop wchodzi na polski rynek

Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią – mówi Mark, Nielsen, prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group.

Coolshop jest przedstawiany jako jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Firma działa na 9 rynkach obejmujących około jednej trzeciej Europy, a liczbę swoich stałych klientów szacuje na dwa miliony osób. Coolshop obiecuje, że jej polscy klienci będą mogli wybierać spośród niemal 45 tys. produktów bez subskrypcji, czyli konieczności opłacania abonamentu w celu uzyskania zniżek czy dostępu do dodatkowych usług. 

Więcej o rynku e-commerce przeczytacie w tych tekstach:

Sklep internetowy Coolshop został założony w Danii w 2002 r. przez braci Marka i Mike’a Nielsenów. Obecnie serwis ten jest częścią grupy Cool Group, skupiającej 18 firm i organizacji. Grupa zatrudnia w 14 krajach łącznie 800 pracowników. Spółka inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżowania – zarówno w celach wypoczynkowych, jak i rozwoju zawodowego. 

Sklepy stacjonarne

REKLAMA

Firma chwali się, że w ciągu ostatnich pięciu lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł.

Firma zwraca uwagę, że ostatnich pięciu latach poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku. Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA