REKLAMA

Taka sztuczka. Klikasz coś w internecie, a znika prawdziwy las

Boom na zakupy online ma swoją ciemną stronę. Według danych organizacji Canopy, co roku wycina się nawet 3 miliardy drzew, by wyprodukować 241 milionów ton opakowań do przesyłek. To pokazuje skalę problemu, z jakim mierzy się branża e-commerce w kontekście ochrony środowiska.

Taka sztuczka. Klikasz coś w internecie, a znika prawdziwy las
REKLAMA

Handel detaliczny, obejmujący zarówno wersję online, jak i offline, odpowiada za 25 proc. światowych emisji gazów cieplarnianych. Gdyby był krajem, zajmowałby drugie miejsce na liście największych trucicieli, zaraz po Chinach. W przypadku e-commerce, największym wyzwaniem są opakowania - odpowiadają one za 45 proc. emisji w tej branży.

REKLAMA

Klienci zaczynają zwracać uwagę na ekologiczne aspekty zakupów

Według badania EKObarometr, dla 68 proc. konsumentów ważne jest to, czy producenci angażują się w ochronę środowiska. Co więcej, 46 proc. respondentów  o produktach, w tym o ich wpływie na środowisko. Katarzyna Bobińska-Marecka z firmy Posadzimy.pl zwraca uwagę na rozwiązania technologiczne, które mogą w tym pomóc:

Chcemy ułatwić wprowadzenie ciekawych ekologicznych rozwiązań w DNA każdej firmy. Między innymi poprzez stworzenie wtyczki internetowej, dzięki której każdą stronę internetową można zintegrować z naszym systemem i sadzić drzewa w polskich lasach… automatycznie. Oczywiście te wirtualne, bo samymi nasadzeniami następnie zajmują się profesjonalni leśnicy w różnych zakątkach Polski. Jednak zasadą jest, że każde drzewko posadzone w systemie równa się z tymi, które zapuszczą korzenie w ziemi – opisuje Bobińska-Marecka.

Wtyczki przypinane na stronach internetowych mogą informować kupujących o wielu aspektach jak np. o  szacunkowych danych o śladzie węglowym każdego zamówienia. Brane są pod uwagę choćby takie zmienne jak odległość wysyłki, waga paczki i rodzaj produktu. Klient może też zdecydować, że sam chce dokupić drzewo czy zaokrąglić kwotę zakupu, aby część środków przekazać na sadzenie.

Na szczęście coraz więcej osób jest świadomych znaczenia dbania o środowisko i zwraca uwagę na działania podejmowane przez swoje ulubione firmy i marki. Współpracujemy z firmami, w tym ze sklepami internetowym, które chcą swoje negatywne działania równoważyć zasadzeniami. Możesz sadzić drzewa za dokonanie zakupu na twojej stronie, zapisy do programu lojalnościowego, czy za zakup powyżej wybranej kwoty – tłumaczy Bobińska-Marecka z Posadzimy.pl.

Czytaj więcej o ESG:

Prawo wymusza raportowanie ESG

Europejska dyrektywa CSRD, obowiązująca od początku tego roku, nakłada na firmy obowiązek raportowania w zakresie ESG (Environmental, Social, Governance). Od 2027 roku obejmie ona nawet małe i średnie przedsiębiorstwa. To wymusza na firmach podjęcie konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firmy, które aktywnie zaangażują się w działania proekologiczne, mogą nie tylko ograniczyć swój negatywny wpływ na planetę, ale także zyskać lojalność klientów i wyróżnić się na rynku.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA