REKLAMA

Biznes pochłania polskie przedsiębiorczynie. Pracują coraz więcej

Aż 42 proc. Polek prowadzących własną działalność gospodarczą przyznaje, że pracuje więcej niż rok temu, a co piąta deklaruje, że pracuje „znacznie więcej” niż przed rokiem. Najnowsze dane pochodzą z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Dynamika czasu pracy” Fundacji WłączeniPlus.

Biznes pochłania polskie przedsiębiorczynie. Pracują coraz więcej
REKLAMA

Polki, które prowadzą własną firmę, pracują coraz więcej i coraz dłużej. Raport, który towarzyszy konkursowi dla przedsiębiorczych kobiet Sukces Pisany Szminką, pokazuje, że mamy do czynienia ze stałym trendem - w ubiegłorocznym badaniu takich deklaracji było 41 proc.

REKLAMA

Polskie przedsiębiorczynie coraz więcej czasu poświęcają na swoją firmę

Polacy to jeden z najbardziej zapracowanych narodów w UE Blisko - ogólnie co trzeci badany Polak deklaruje, że pracuje więcej niż 40 godzin tygodniowo. Natomiast wśród kobiet posiadających firmy ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 42 proc. Jeśli chodzi o przynależność do pokolenia, dane wyglądają następująco. Przedsiębiorczynie z pokolenia X (45-54 lat) pracują najwięcej - 43 proc. z nich pracuje ponad 40 godzin tygodniowo. Z pokolenia Z (18-24 lat), które dodatkowo często nadal się uczy, 17 proc. pracuje ponad 40 godzin tygodniowo. Wśród ogółu badanych co trzecia osoba pracuje 30-40 godzin tygodniowo. Tyle samo w pracy spędza 40 proc. starszych Millenialsów (35-44 lat).

Z najnowszego badania wynika, że niemal 25 proc. wszystkich ankietowanych pracuje więcej niż przed rokiem, a jedynie 8 proc. poświęca mniej czasu na obowiązki zawodowe. Natomiast w przypadku przedsiębiorczyń te deklaracje wyglądają inaczej - 42 proc. przyznaje, że praca zawodowa zajmuje im więcej czasu niż rok temu, z czego aż 19 proc deklaruje, że pracuje znacznie więcej.

Więcej o przedsiębiorczych Polkach przeczytasz na Bizblog.pl:

Prowadzenie biznesu w Polsce coraz bardziej czasochłonne

Rosnąca liczba godzin poświęcanych na pracę, szczególnie wśród przedsiębiorczyń i młodszych Millenialsów, to wyraźny sygnał, że prowadzenie biznesu w Polsce wiąże się dziś z coraz większym obciążeniem czasowym - mówi Magdalena Chudzikiewicz, General Manager w firmie home.pl.

Zdaniem ekspertki pokazuje to również, jak wiele procesów nadal pozostaje na barkach samych właścicielek.

REKLAMA

Dla wielu kobiet zarządzających firmami większe zaangażowanie to nie tylko odpowiedź na rosnącą konkurencję i presję rynkową, ale również konsekwencja budowania skalowalnych modeli biznesowych, które wymagają ciągłej obecności i kontroli. Ta dynamika pokazuje, jak kluczowe staje się dziś inwestowanie w kompetencje z zakresu zarządzania czasem, efektywności operacyjnej oraz delegowania zadań – to nie tylko sposób na ochronę własnego dobrostanu, ale i warunek długoterminowej trwałości biznesu – wskazuje Magdalena Chudzikiewicz.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-04T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T14:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T12:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T11:11:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T10:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T05:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T12:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T21:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T19:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T17:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T06:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T21:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T16:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T15:10:14+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T13:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T11:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T10:58:19+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA