REKLAMA

Balansowali na skraju upadłości, ale się nie poddali. Tak radzą sobie teraz

E-Shopping Group wszedł na NewConnect 7 lat temu jako Cambridge Chocolate Technologies. W zeszłym roku firma zmieniła profil działalności i nazwę. Zajęła się e-commerce’em w modelu dropshippingu i teraz jest na najlepszej drodze do osiągnięcia rentowności.

Balansowali na skraju upadłości, ale się nie poddali. Tak radzą sobie teraz
REKLAMA

W lutym 2023 roku E-Shopping Group zmieniła strategię i postawiła zadebiutować na nowym rynku.

REKLAMA

Początkowy okres działania na nowych warunkach był dla nas bardzo intensywny i wymagał sporego wkładu inwestycyjnego – mówi Maciej Nowak, prezes zarządu E-Shopping Group (na zdjęciu poniżej).

Przełożyło się to na odnotowaną stratę, choć firma dysponowała 1,2 mln zł na inwestycje, które pozyskała jeszcze w ubiegłym roku na drodze emisji akcji. Nowak podkreśla jednak, że to naturalne zjawisko w rozwoju młodego biznesu.

Zbudowaliśmy wszystko od zera generując już po pierwszych 9 miesiącach 1,6 mln zł przychodów, a w tym roku planujemy te przychody przynajmniej podwoić, a może i nawet potroić jak zrealizujemy wszystkie wyznaczone plany rozwoju - mówi szef firmy w rozmowie z Bizblog.pl.

Koszyk zakupów firmy na koniec grudnia 2023 liczył ponad 18 tys. zamówień. Złożyło się nań siedem działających w modelu dropshipping e-sklepów. Model ten zakłada, że sam sklep zajmuje się marketingiem, zbieraniem zamówień i przesyłaniem ich do dostawcy. To ten ostatnim odpowiada już zaś na wysyłkę towaru do klienta. Sklep może się wówczas skoncentrować na tym, co robi najlepiej, czyli na przyciąganiu i konwertowaniu klientów.

Jeszcze w tym roku planujemy stać się firmą handlową o kilku stabilnych odnogach biznesu opartego o produkty kupowane taniej od producentów i sprzedawane przez nas dalej, a także rozwijanie naszych marek własnych  – komentuje Prezes Zarządu E-Shopping Group.

ESG wystawał z własną marką pod koniec stycznia

Bentivolio działa w branży optycznej i ma oferować ponad 300 modeli oprawek okularowych wraz z akcesoriami. Kupić je będzie można w sprzedaży bezpośredniej i w sklepie internetowym.

Oprócz rynku optycznego firma widzi największy potencjał w braży zabawek, kosmetyków, suplementów oraz akcesoriów z kategorii dom i ogród.

Pracujemy nad własnymi markami z tych kategorii oraz prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat współpracy w zakresie marek z sektora elektroniki użytkowej. Nie wykluczamy również akwizycji i rozglądamy się za ciekawymi markami, które mogłyby zwiększyć skalę naszego biznesu - wyjaśnia Maciej Nowak.

Czytaj więcej o polskich firmach:

SI pomoże w automatyzacji sprzedaży internetowej

Sztuczna inteligencja ma przyspieszyć skalowanie i pomóc w łatwiejszej ekspansji zagranicznej. Teraz firma koncentruje się na rozpoczęciu sprzedaży na Bliskim Wschodzie.

REKLAMA

Bliski Wschód charakteryzuje się bardzo wysokimi marżami i ma relatywnie niskie ograniczenia logistyczne. Rynek e-commerce rozwija się tam niezwykle dynamicznie - wyjaśnia Maciej Nowak.

W kwietniu tego roku spółka sprzedała towary na 344 tys. zł, czyli o 10 proc. więcej, niż miesiąc wcześniej. Teraz E-Shopping Group celuje w podwojenie przychodów za 2024 r. względem 2023 r.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA