Pandemiczna praca oznacza konieczność korzystania z wygodnych słuchawek i czułych mikrofonów. W jakich markach gustują Polacy?

Home office bardzo nam przypadł do gustu, Ponad połowa Polaków chce w ten sposób kontynuować wykonywanie swoich obowiązków w przyszłości.

Dostrzegamy jednak oczywiste wady takiego rozwiązania, jak brak bezpośrednich relacji ze współpracownikami. Z drugiej strony w części możemy je zastąpić zdalnymi spotkaniami. Te przeżywają od prawdziwy boom. Statystyki ClickMeeting pokazują, że gospodarze spotkań online w 2020 r. zarobili 2,5 mln zł na webinarach. Rekordowy przyniósł jednorazowo 57 tys. zł.
Webinary to jednak zupełnie inny gatunek spotkań niż projektowe telekonferencje. Częściej bierzemy w nich aktywny udział, więc potrzebujemy odpowiedniego mikrofonu i kamerki.
Jakich słuchawek szukają Polacy?
W odpowiedzi na to pytanie pomoże analiza wypowiedzi internautów w SentiOne. Jeśli pod uwagę weźmiemy cały ten rok, to okaże się, że na pierwszym miejscu lądują słuchawki AirPods marki Apple. Niewielki dystans od lidera dzieli Sony. Podium zamyka zaś Huawei

A headsety? Tu rządzi Sony.
Headsety tym odróżniają się od słuchawek, że najczęściej zawierają zintegrowany profesjonalny mikrofon. Apple nie gra już więc tak dużej roli w zestawieniu, wypadając poza pierwszą piątkę:
- Sony – 365 wzmianek generujących 464 tys. zasięgu
- Logitech – 201 wzmianek, osiągając zasięg 282 tys. wyświetleń
- HyperX - 143 wzmianek oraz zasięg na poziomie 202 tys. wyświetleń
- Corsair - 52 wzmianek i 89 tys. wyświetleń
- Sennheiser - 96 wzmianek i zasięgiem 84 tys. wyświetleń.
Tłumienie hałasu na wagę złota.
Pandemia sprawiła, że pracować z domu zaczęli wszyscy naokoło (jeśli tylko mogli). Na naukę zdalną w pewnym momencie przerzuciły się również szkoły, co oznacza, że rodziny musiały dzielić wspólną przestrzeń w czasie pracy. Odgłosy domowników okazały się zaś jednym z głównych elementów wymienianych jako przeszkody w koncentracji.
Dlatego na znaczeniu zyskała technologia polegającą na tłumieniu odgłosów o różnym natężeniu dobiegających z zewnątrz. Hasła „redukcja szumu” i „noise cancelling” zyskały zasięg 271 tys. wyświetleń. Rok temu było to nawet 8 razy więcej!