Zarobili prawie 100 tys. zł na jednej konferencji w sieci. Branża eventowa rośnie w siłę
Branża organizacji eventów, kongresów i konferencji rośnie w siłę. Codziennie powstają w Polsce średnio cztery nowe takie firmy i po raz pierwszy od ośmiu lat w 2024 r. spadła liczba zawieszanych działalności. W sumie mamy w kraju ponad 6 tys. firm z tej branży.
![Zarobili prawie 100 tys. zł na jednej konferencji w sieci. Branża eventowa rośnie w siłę](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/bizblog/2024/12/zakupy-internet-kobieta-kawa-komputer.jpg)
Z danych Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że w minionym roku przedsiębiorcy zajmujący się organizacją eventów, kongresów i konferencji zawiesili działalność 341 podmiotów, czyli mniej o 4 proc. niż w 2023 r. Z najnowszej analizy danych KRS przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Brdstreet na zlecenie ClickMeeting wynika, że po raz pierwszy od 2016 r. spadła liczba zawieszonych firm w branży eventowej.
Z drugiej strony w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności w tej branży, co daje średnio ponad cztery dziennie. W sumie na polskim rynku działa ich już prawie 6 tys.
Więcej o KRS przeczytasz na Bizblog.pl:
Konferencje online z rekordowymi zyskami
Branża eventowa to nie tylko wielkie koncerty czy wydarzenia, ale również konferencje, które również odbywają się w sieci. Jak podaje ClickMeeting, największą popularnością wśród wydarzeń online cieszą się te związane z branżą medyczną i te skierowane do psychologów czy coachów.
Wśród pięciu rekordowych pod względem wartości sprzedanych biletów wydarzeń w całym 2024 r. znalazła się właśnie konferencja dla ekspertów coachingu. Sprzedano na nią 881 biletów za kwotę 96,1 tys. zł – wskazuje Martyna Grzegorczyk, marketing menedżer ClickMeeting.
Zdaniem ekspertki Polacy docenili zalety organizacji wydarzeń online, ponieważ pozwalają oszczędzić czas na dojazd i pieniądze na wynajęcie odpowiednio dużej przestrzeni, a także umożliwia dotarcie do osób, które osobiście z różnych względów nie byłyby w stanie się pojawić.
Dzięki temu wartościowe wydarzenia branżowe stają się bardziej dostępne i dla organizatorów, i dla uczestników - dodaje.
Firmy eventowe w dobrej kondycji
Kondycja finansowa branży eventowej również uległa poprawie. 53 proc. firm z branży deklaruje, że jest w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej. To o 6 p.p. więcej niż jeszcze rok temu. Z kolei tylko 12 proc. działalności przyznaje, że znajduje się w złej kondycji finansowej.