REKLAMA

Żabka zszokowała Europę. Polska sieć ma najwięcej sklepów autonomicznych na Starym Kontynencie

Innowacyjne Paczkomaty wyprzedziły swoje czasy. Czy tak samo będzie ze sklepami bezobsługowymi Żabki? Sieć ma obecnie najwięcej sklepów autonomicznych w Europie – uruchomiła na razie 25 sklepów wspieranych przez sztuczną inteligencję o nazwie Żabka Nano. I co z tego, że tylko 25, skoro żadna inna działająca na Starym Kontynencie sieć nie ma więcej. A na dodatek, jeśli nowych placówek będzie przybywać w takim tempie jak dotychczas, to za rok będziemy i

Żabka zszokowała Europę. Polska sieć ma najwięcej   sklepów autonomicznych na Starym Kontynencie
REKLAMA

Żabki działają w kilku formatach, takich jak samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty czy store-in-the-store. Każdy wykorzystuje technologię opracowaną przez amerykańską firmę AiFi.

REKLAMA

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii Grupa Żabka stała się najszybciej rozwijającą się siecią w Europie – w 2021 roku otworzyła 1100 sklepów i ma już 7900 tradycyjnych placówek.

Błyskawiczne zakupy w Żabce

Sieć uczestniczy też w rewolucji technologicznej. Stworzyła i doskonali własny koncept autonomiczny. We współpracy z AiFi Grupa Żabka stworzyła Żabkę Nano i w czerwcu 2021 roku otworzyła w Poznaniu swój pierwszy autonomiczny sklep.

Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Chcemy na nowo definiować szybkość zakupów. W 2021 roku otworzyliśmy 25 placówek autonomicznych Żabka Nano. Na tym jednak nie poprzestajemy – jeszcze w pierwszym kwartale tego roku uruchomimy kolejnych kilkanaście

– mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Nowe Żabki podobają się klientom

Nowych placówek przybywa niemal wykładniczo. Żabki Nano działają w 25 lokalizacjach w sześciu miastach – w Gdańsku, Krakowie, podwarszawskim Piasecznie, Poznaniu, Sopocie i Warszawie. Działają w bardzo różnorodnych miejscach – w centrach miast, na dworcach kolejowych, stacjach metra, na terenie uczelni i sklepów wielkopowierzchniowych.

Nieustannie pracujemy nad rozwojem i doskonaleniem unikalnego na skalę globalną konceptu, jakim jest Żabka Nano. Stawiamy na jego elastyczność – jesteśmy w stanie otwierać kolejne autonomiczne placówki zarówno w mocno trafficowych lokalizacjach, takich jak ścisłe centra miast czy stacje metra, jak i w sklepach wielkopowierzchniowych. Jako jedni z pierwszych na świecie rozwijamy też koncept umożliwiający wejście do sklepu przy wykorzystaniu karty płatniczej

mówi Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Jak ujawnia sieć, zakupy w placówkach autonomicznych Żabki zrobiło już kilkanaście tysięcy osób. Żabka podkreśla wysoki poziom 80-punktowy współczynnik NPS (narzędzie oceny lojalności klientów danej firmy), co ma potwierdzać, że projekt bardzo dobrze odpowiada oczekiwaniom klientów.

Żabka Nano – jak to działa, co tam można kupić?

Żabka Nano wykorzystuje innowacyjne metody autoryzacji i płatności za zakupy. Pierwsze placówki były połączone z aplikacją mobilną sieci, która umożliwiała zarówno wejście do środka, jak i płatność za zakupy.

Obecnie, w modelu store-in-the-store, rozwijany jest koncept umożliwiający wstęp do placówki przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej. Same zakupy trwają tylko chwilę, a płatność realizowana jest automatycznie.

Stosowana we wszystkich sklepach innowacyjna platforma AiFi jest rozwiązaniem opartym na kamerach, wykorzystującym komputerową wizję i tzw. machine learning do rozpoznawania zdjętych z półek produktów i automatycznie finalizującym płatność po wyjściu ze sklepu.

System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo. 

REKLAMA

Asortyment w placówkach Żabka Nano jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. W zależności od modelu, liczy od 450 do 1500 produktów. W każdej Żabce Nano dostępne są produkty marek własnych, m.in. przekąski, soki i smoothies, dania gotowe oraz świeżo mielona kawa z ekspresu. 

Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA