Hubert Meronk objął od stycznia stanowisko prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce, zastępując na tym stanowisku odchodzącego na emeryturę Krzysztofa Celińskiego, w przeszłości między innymi prezesa PKP.
Siemens Mobility reklamuje nowego prezesa w Polsce jako specjalistę posiadającego dużą wiedzą z zakresu kolejnictwa, modelowania procesów, budowania oraz wdrażania strategii cyfrowych i systemów informatycznych na rynku polskim i zagranicznym (Hubert Meronk jest absolwentem studiów informatycznych w Norwegii i USA).
I jako ciekawostkę podała, że nowy prezes Siemens Mobility w Polsce ma doświadczenie samorządowe. Meronk był radnym w gminie Konstancin-Jeziorna i udzielał się w komisji poświęconej zagadnieniom smart city. Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując dla Capgemini w Norwegii, VincCard w USA oraz w Polsce Banku PKO BP, Banku BOŚ Bank, Polskie Linie Lotnicze LOT, T-Systems Polska oraz Banku Pocztowego.
Polska kluczowym rynkiem dla Siemens Mobility
Gerhard Greiter, CEO regionu NEE w Siemens Mobility GmbH, podziękował Krzysztofowi Celińskiemu pracę w Siemens Mobility. Przedstawiając nowego CEO w naszym kraju, przekonywał:
Jego zdaniem transfer technologii i bliższa współpraca z najważniejszymi polskimi partnerami będą w tym procesie kluczowe.
Hubert Meronk, nowy prezes Siemens Mobility, zapowiedział, że firma chce utrzymać pozycję czołowego dostawcy lokomotyw wielosystemowych, a także wprowadzić pociągi regionalne i dużych prędkości oraz systemy elektryfikacji i sterowania ruchem kolejowym.
Koronawirus nie ima się Siemensa
Siemens Mobility funkcjonuje w Polsce od ponad 30 lat. Spółka dostarczyła pierwsze składy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad dziesięciu lat jest dostawcą części dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce. W naszym kraju jest także dostawcą lokomotyw wielosystemowych – Eurosprinter, Vectron oraz Smartron.
Pomimo zamieszania, jakie wywołała na rynkach, pandemia Siemens Mobility odnotował w 2021 r. duży wzrost zamówień i przychodów.