REKLAMA
  1. bizblog
  2. Transport

Samochody poszły w odstawkę. Polacy przesiedli się do pociągów

Minął już rok od rozpoczęcia współpracy PKP Intercity z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym, jeśli chodzi o sprzedaż biletów. Jak podaje przewoźnik, był to strzał w dziesiątkę. Z danych wynika, że dzięki ujednoliceniu warunków handlowych sprzedaż wyniosła blisko 3,5 mln biletów.

02.06.2023
18:53
Koniec kawy i herbaty w Pendolino
REKLAMA

Bilety na PKP Intercity można dziś kupić na wiele różnych sposobów, zarówno na wielu platformach internetowych i stacjonarnie praktycznie w każdym mieście. Pierwszym serwisem, z którym PKP Intercity nawiązało współpracę była aplikacja mPay, która oprócz biletów na pociąg, sprzedaje bilety na komunikację miejską. Podjęcie współpracy z zewnętrznymi partnerami to przede wszystkim duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. W ten sposób zyskali możliwość trzymania biletów w jednym miejscu.

REKLAMA

Następnie PKP IC w maju 2022 roku rozszerzył sprzedaż o kolejne platformy zewnętrzne: e-podroznik.pl, Koleo oraz Skycash.

Bilety na pociąg do kupienia w każdym miejscu

Przewoźnik chwali się, że wyniki sprzedaży w zewnętrznych kanałach są rewelacyjne. Na platformie Koleo zakupiono już ponad 2 mln biletów. Dobrym ruchem okazało się także nawiązanie współpracy w ramach ujednoliconych warunków z serwisami Skycash oraz e-podroznik.pl. Na tych platformach PKP Intercity sprzedało kolejno ponad 200 tys. i 800 tys. biletów. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie zakupili ich już prawie 3,5 mln. Dodatkowo, od 24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity, są to przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.

Rozumiemy jak ważny jest szeroki dostęp do możliwości zakupu biletów, dlatego będziemy rozszerzać sieć sprzedaży o kolejne platformy i punkty stacjonarne. Polacy doceniają nasze działania, a ja bardzo się cieszę, że coraz więcej podróżnych wybiera PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity

Przewoźnik wskazuje, że jeśli chodzi o sprzedaż biletów, to od września 2021 r. są ujednolicone warunki handlowe dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy.

Skłoniło to PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.

Różne formy płatności za bilety

REKLAMA

PKP Intercity w ostatnim udostępnił możliwość pobrania biletu w formie PDF oraz opcję dodania przejazdu do kalendarza. W aplikacji można już płacić z użyciem Apple Pay, a jeszcze wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym sposobem na zaplanowanie podróży jest funkcja metastacji, gdzie w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości.

Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż. Aplikacja mobilna cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów. Od początku jej działania sprzedało się w niej już blisko 700 tys. biletów.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA