Minął już rok od rozpoczęcia współpracy PKP Intercity z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym, jeśli chodzi o sprzedaż biletów. Jak podaje przewoźnik, był to strzał w dziesiątkę. Z danych wynika, że dzięki ujednoliceniu warunków handlowych sprzedaż wyniosła blisko 3,5 mln biletów.
Bilety na PKP Intercity można dziś kupić na wiele różnych sposobów, zarówno na wielu platformach internetowych i stacjonarnie praktycznie w każdym mieście. Pierwszym serwisem, z którym PKP Intercity nawiązało współpracę była aplikacja mPay, która oprócz biletów na pociąg, sprzedaje bilety na komunikację miejską. Podjęcie współpracy z zewnętrznymi partnerami to przede wszystkim duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. W ten sposób zyskali możliwość trzymania biletów w jednym miejscu.
Następnie PKP IC w maju 2022 roku rozszerzył sprzedaż o kolejne platformy zewnętrzne: e-podroznik.pl, Koleo oraz Skycash.
Bilety na pociąg do kupienia w każdym miejscu
Przewoźnik chwali się, że wyniki sprzedaży w zewnętrznych kanałach są rewelacyjne. Na platformie Koleo zakupiono już ponad 2 mln biletów. Dobrym ruchem okazało się także nawiązanie współpracy w ramach ujednoliconych warunków z serwisami Skycash oraz e-podroznik.pl. Na tych platformach PKP Intercity sprzedało kolejno ponad 200 tys. i 800 tys. biletów. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie zakupili ich już prawie 3,5 mln. Dodatkowo, od 24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity, są to przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.
Przewoźnik wskazuje, że jeśli chodzi o sprzedaż biletów, to od września 2021 r. są ujednolicone warunki handlowe dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy.
Skłoniło to PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.
Różne formy płatności za bilety
PKP Intercity w ostatnim udostępnił możliwość pobrania biletu w formie PDF oraz opcję dodania przejazdu do kalendarza. W aplikacji można już płacić z użyciem Apple Pay, a jeszcze wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym sposobem na zaplanowanie podróży jest funkcja metastacji, gdzie w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości.
Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż. Aplikacja mobilna cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów. Od początku jej działania sprzedało się w niej już blisko 700 tys. biletów.