Powerdot, operator stacji ładowania aut elektrycznych, ogłosił plany rozwoju infrastruktury. Do końca 2026 roku firma zamierza w Polsce podwoić sieć i uruchomić co najmniej 700 stacji ładowania. Na inwestycje przeznaczy w sumie 260 mln euro. Rozbudowa sieci w naszym kraju pochłonie 16,5 mln euro (ponad 70 mln zł).
Powerdot chwali się, że w ubiegłym roku liczba jej punktów ładowania elektryków przekroczyła 9000 w 2000 lokalizacji. W Polsce operator oddał co drugą stację DC uruchomioną w kraju, poprawiając dostępność ładowarek, także w mniejszych miejscowościach.
W zaledwie 6 lat od założenia firmy weszliśmy do europejskiej czołówki operatorów szybkich stacji ładowania, stając się jednocześnie największym niezależnym podmiotem w Europie – podkreśla Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Firma zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku operatorów ładowarek elektrycznych po awansie z 12., które zajmowała w 2023 roku.
Powerdot atakuje pozycję lidera na rynku DC
Nie zamierzamy spoczywać na laurach, lecz dalej rozwijać naszą sieć, by podróżowanie autami elektrycznymi w Polsce było coraz wygodniejsze. Infrastruktura Powerdot wyprzedza rozwój rynku pojazdów elektrycznych, a my stawiamy na dostępność ładowarek także w małych miejscowościach – podkreśla Grigoriev.
Do końca 2026 roku Powerdot planuje posiadać w Polsce 700 stacji ładowania, wyposażonych w około 1500 punktów. Gdyby udało się jej zrealizować plany, stałaby się liderem na rynku szybkich stacji DC.
W Europie Powerdot planuje inwestycje o wartości 260 mln euro, które mają wzmocnić pozycję firmy we Francji, Portugalii, Hiszpanii i Belgii.
Więcej wiadomości na temat elektromobilności
Zrób zakupy i doładuj elektryka
Powerdot specjalizuje się w budowie stacji ładowania w miejscach (model destination charging), w których użytkownicy mogą załatwiać codzienne sprawy. Firma współpracuje z sieciami detalicznymi – Biedronka, Decathlon czy Auchan oraz centrami handlowymi – Galerią Krakowską i Galerią Kazimierz.
Nasze inwestycje skupiają się na dostarczaniu wygodnych rozwiązań dla użytkowników aut elektrycznych. Chcemy, by ładowanie stało się naturalnym elementem codziennych aktywności, a nie dodatkowym obowiązkiem – wyjaśnia szef firmy w Polsce.
Operator korzysta z ekofinansowania udzielonego przez konsorcjum największych europejskich banków, m.in. BNP Paribas, ING i Santander. Łącznie firma pozyskała już 475 mln euro na rozwój. Według Bloomberga zajmuje obecnie czwarte miejsce w Europie pod względem liczby stacji o dużej mocy.