Krakowska firma SALESmanago właśnie przeprowadziła jedno z największych przejęć w polskiej branży mar-tech w tym roku. Celuje w stworzenie platformy customer engagement, która ma zagrozić pozycji globalnych liderów - Salesforce i HubSpot.

To jedna z największych akwizycji w branży w tym roku i zarazem największy exit w Krakowie do tej pory - określa Ross Knap, CEO Thulium. Szczegóły finansowe pozostają jednak tajemnicą handlową.
Knap ma już za sobą stworzenie CallPage, które z sukcesem sprzedał SaaS Labs. Następnie - wspólnie z Markiem Bartnikowskim, pomógł rozwijać Thulium, które miało się stać “regionalnym Zendeskiem”. Teraz przedsiębiorca będzie tę wizję wcielał w życie w ramach SALESmanago.
Dążymy do stworzenia rozwiązania obejmującego cały cykl klienta – od generowania leadów, przez zaangażowanie i konwersję, aż po wsparcie posprzedażowe. To kompleksowa oferta, której obecnie nie ma na rynku i która pozwoli naszym klientom zoptymalizować wszystkie etapy ścieżki zakupowej - wyjaśnia Knap (na zdjęciu głównym po lewej).
Czytaj więcej o polskich firmach:
Strategia trzech filarów
Piotr Uryga, CTO SALESmanago, w rozmowie z Bizblogiem odkrywa strategię firmy: kluczem do sukcesu ma być koncentracja na trzech obszarach:
- zaawansowanej sztucznej inteligencji,
- głębokiej specjalizacji w e-commerce,
- budowie kompletnej platformy customer engagement
To właśnie ta kombinacja ma stanowić broń w walce z większymi graczami z zagranicy.
W starciu z gigantami, których wdrożenia mogą trwać miesiącami i wymagać znacznych zasobów, SALESmanago świadomie pozycjonuje się jako rozwiązanie zwinne. Firmy średniej wielkości nie mogą sobie pozwolić na długotrwałe i kosztowne projekty wdrożeniowe. Potrzebują narzędzi, które niemal od razu zaczną przynosić zwrot z inwestycji – podkreśla CTO.
W SALESmanago klienci mają zarządzać wieloma kanałami styku z klientem: od e-commerce i e-maila, przez czat, rozmowy głosowe, po WhatsApp, SMS i urządzenia mobilne. Wszystko oparte na ujednoliconych profilach klientów i zasilane przez AI.
SALESmanago celuje w globalną ekspansję
Choć obecnie SALESmanago czerpie ponad 60 proc. przychodów spoza Polski, firma nie kryje szerszych ambicji.
Naszym celem jest globalny rozwój, przy jednoczesnym umacnianiu pozycji na kluczowych rynkach europejskich – deklaruje Knap.
SALESmanago nie zamierza konkurować z Salesforce czy HubSpot na wszystkich polach. Zamiast tego koncentruje się na wybranej niszy – e-commerce średniej wielkości – oferując jej kompleksowe, szybkie we wdrożeniu rozwiązanie napędzane przez AI.
Już na początku sierpnia wprowadzone zostaną pierwsze funkcje AI w Thulium, które umożliwią automatyzację i usprawnienie procesów w centrach obsługi klienta - dodaje Knap, którego poprzedni biznes koncentrował się właśnie na call center.
Po przejęciu firmy będą dysponowąć bazą 4000 klientów (wśród nich: Victoria's Secret, Kärcher, Volvo czy Morele.net). Co ciekawe, obie firmy już wcześniej obsługiwały tych samych klientów.
Połączy nas duża liczba wspólnych klientów, którzy od dawna oczekiwali ścisłej integracji rozwiązań. Równocześnie intensywnie pracujemy nad nową, wspólną ofertą, która uwzględni korzyści płynące z połączonych możliwości obu produktów – przyznaje Knap.

