Zachodniopomorskie przechodzi infrastrukturalną rewolucję. Tylko jedna podpisana w ostatnich dniach umowa obejmuje budowę trzech ważnych tras.

Warty 429 mln zł kontrakt przewiduje budowę obwodnic Przecławia i Warzymic, Kołbaskowa oraz rozbudowę granicznego fragmentu autostrady A6. Wykonawcą będzie Budimex.
Województwo zachodniopomorskie to w tej chwili jeden wielki plac budowy. Wraz z podpisaniem dzisiejszej umowy, wartość 20 realizowanych obecnie inwestycji o długości ponad 240 km przekroczyła 10 mld zł – podsumowuje wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Jak dodał, plan na kilka najbliższych lat zakłada oddanie wszystkie odcinków dróg szybkiego ruchu w regionie.
Fragment Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Najważniejszym elementem nowego kontraktu jest budowa drugiego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic. Choć to zaledwie trzy kilometry drogi, w praktyce będą one częścią przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu trasy ekspresowej S6. Powstaną dwa nowe węzły – Szczecin Południe i Kołbaskowo – które połączą A6 z DK13 i nową trasą ekspresową. Przekrój drogi będzie zmienny: od dwóch do czterech pasów ruchu w każdą stronę, a projekt zakłada też budowę dziesięciu wiaduktów.
Nowy układ drogowy zapewni wysokiej klasy połączenie Szczecina z autostradą A6. W ramach tych inwestycji powstanie pierwszy fragment przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 – zaznaczył wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Więcej wiadomości w Bizblogu o budowie dróg
Obwodnica Kołbaskowa i infrastruktura graniczna
Drugi element budowy to 5,6-kilometrowa obwodnica Kołbaskowa, która pozwoli na wyprowadzenie tranzytu z tej miejscowości. Trasa zacznie się od nowego węzła Kołbaskowo i poprowadzi ruch na południe od zabudowań. Zakończenie prac planowane jest na połowę 2028 roku.
Trzeci komponent inwestycji obejmuje budowę wiaduktu nad autostradą A6 oraz łącznic i jezdni manewrowych, umożliwiających zawracanie przed granicą. Po południowej stronie autostrady powstanie też plac do kontroli granicznej z nowoczesnym, aktywnym oznakowaniem. Ta część projektu ma być gotowa do połowy 2027 roku.