Kierowcy mogą już korzystać z dwóch jezdni drogi ekspresowej S3 na odcinku Międzyzdroje – Wolin. GDDKiA tłumaczy, że zmiana organizacji ruchu dotyczy odcinka, na którym wcześniej ruch odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach. Do końca lipca planowane jest pełne otwarcie całej 33-kilometrowej trasy Świnoujście – Troszyn w standardzie dwujezdniowym.

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że kierowcy mogą korzystać z pełnego przekroju drogi ekspresowej S3 od Międzyzdrojów do Wolina. Na 12-kilometrowym odcinku, gdzie wcześniej obowiązywał ruch jedną jezdnią w obu kierunkach, wprowadzono nową organizację ruchu.
Ekspresówka do Międzyzdrojów
GDDKiA podaje, że na odcinku Międzyzdroje – Wolin wprowadzono już ruch dwoma jezdniami oraz w pełni uruchomiono węzeł Dargobądz. Wprowadzono także ograniczenia prędkości. Standardowo jest to 120 km/h, ale w rejonie Wolińskiego Parku Narodowego do 100 km/h – ze względu na uwarunkowania przyrodnicze.
W ostatnich tygodniach duże zmiany objęły również odcinki bliżej Świnoujścia. Najpierw udostępniono dwie jezdnie na odcinku Świnoujście – Łunowo, a następnie przekierowano ruch z DK3 na nową S3 między Łunowem a Międzyzdrojami. Likwidacja tymczasowego ronda w Międzyzdrojach znacząco poprawiła płynność ruchu.
Więcej wiadomości na temat transportu można przeczytać poniżej:
Trwają też prace przy dobudowie północnej jezdni i łącznic węzła Międzyzdroje, które wcześniej były wstrzymywane przez funkcjonujące rondo. Ten fragment ma być gotowy w drugiej połowie lipca. Z kolei między Wolinem a Troszynem trwa układanie ostatnich warstw nawierzchni oraz prace przy moście nad cieśniną Dziwną.
Budowa drogi przy zachowaniu ciągłości ruchu
Według zapowiedzi GDDKiA do końca lipca lub na początku sierpnia ruch ma zostać przeniesiony na jezdnię południową, aby zakończyć oznakowanie na północnej nitce. Wtedy cały 33-kilometrowy odcinek S3 od Świnoujścia do Troszyna będzie w pełni przejezdny dwiema jezdniami. Oznacza to koniec utrudnień i pełne wykorzystanie potencjału tej trasy.
Inwestycja prowadzona przez GDDKiA polega na rozbudowie dawnej drogi krajowej nr 3 do standardu drogi ekspresowej. Prace realizowane są przy wsparciu funduszy unijnych w ramach programu FEnIKS. Całość robót prowadzona jest przy zachowaniu ciągłości ruchu, co wymaga etapowego wprowadzania zmian w organizacji przejazdu.