REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Lidl czy Biedronka? Oto bezsprzecznie najpopularniejsza sieć w Polsce

Biedronka niepodzielnie rządzi w internecie, to właśnie o tej sieci najczęściej rozmawiamy. To jej post zdobył największy zasięg na Facebooku, a inny był najczęściej dyskutowany. Ale jeśli myślicie, że najchętniej tam robimy zakupy, to się mylicie. Pod tym względem od kilku lat numerem jeden jest odwieczny rywal największej sieci handlowej w Polsce.

14.12.2022
16:38
Lidl czy Biedronka? Oto bezsprzecznie najpopularniejsza sieć w Polsce
REKLAMA

W Lidlu najchętniej robimy zakupy, ale w internecie najczęściej rozmawiamy o Biedronce – wynika z najnowszej analizy SentiOne. Kolejne miejsca w zestawieniu najpopularniejszych sieci wśród internautów zajęły Lidl, Żabka, Kaufland i Auchan. Ten ostatni głównie w negatywnym kontekście po decyzji francuskiej centrali o niewycofaniu się z Rosji po rozpętaniu wojny na Ukrainie.

REKLAMA

Firma SentiOne wzięła pod uwagę wszystkie wzmianki, które pojawiły się w internecie na temat sieci handlowych, od 1 stycznia do 12 grudnia 2022 r.

Pod względem liczby wypowiedzi oraz zasięgów bezsprzecznym liderem jest Biedronka. Największej polskiej sieci dotyczy 643 tys. wypowiedzi, które zebrały aż 956 mln wyświetleń. To jedna trzecia wszystkich wzmianek na temat dziesięciu najpopularniejszych polskich sieci handlowych wśród internautów.

Lidl drugi w internecie, pierwszy w realu

Lidl zajął drugą pozycję z 353,5 tys. wzmianek i 612 mln zasięgiem, trzecie miejsce ma Żabka – 259 tys. wzmianek i 339 mln wyświetleń, a czwarte Kaufland – 184,7 tys. wzmianek i 168 mln wyświetleń. Pierwszą piątkę zamyka Auchan (158 tys. wzmianek i aż 215 mln wyświetleń).

Dla porównania – według rankingu popularności sieci handlowych wśród Polaków zakupy spożywcze najchętniej robimy w Lidlu – wynika z danych Listonic.

Niemiecka sieć odnotowała ponad 27 proc. udziału wśród wszystkich badanych list zakupowych. Mimo spadku o 7,87 p.p. niemiecka sieć od trzech lat (2019, 2020 i 2021) z rzędu utrzymuje pozycję lidera, a liczba list zakupów Listonic realizowanych w Lidlu wzrosła dwukrotnie.

Wysoki budżet reklamowy, przemyślana strategia, rozwój marek własnych oraz inwestycje w poszerzanie asortymentu sklepu internetowego i doskonalenie aplikacji lojalnościowej – to wszystko sprawiło, że rzesze konsumentów chciały wracać na zakupy właśnie do Lidla – wskazali autorzy Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce.

Kolejne miejsce zajęły Biedronka, Auchan, Kaufland i Carrefour.

Najpopularniejsze wpisy dotyczące Biedronki

Jak wynika z analizy SentiOne w przypadku Biedronki największą dyskusję wywołał facebookowy wpis z 1 marca, informujący o pomocy sieci dla uchodźców z Ukrainy, który zebrał 17 tys. pozytywnych reakcji i 1,3 tys. komentarzy oraz został udostępniony ponad 950 razy. Jednak najwyższy Influence Score (wskaźnik najbardziej wpływowych treści) osiągnął opublikowany 12 grudnia na TikToku filmik o robieniu świątecznych zakupów.

W przypadku Lidla największym zainteresowaniem odbiorców cieszą się treści zamieszczane na kanale sieci na YouTube. Najwyższy Influence Score odnotował film z przepisem na idealny lukier do ciastek i pierniczków, a najwyższą liczbę wyświetleń (6 mln) film z Anną i Robertem Lewandowskimi promujący program wsparcia talentów dla szkół.

W przypadku Żabki najbardziej dyskutowanym postem okazał się wpis na Facebooku dotyczący inicjatywy o nazwie Żabu.

Na Twitterze rządzi Żabka, na Instagramie Dino

Polacy najchętniej rozmawiają o sklepach na Facebooku. Pojawiła się tam ponad połowa wszystkich wypowiedzi, a ponad jedna trzecia dotyczyła Biedronki. Dużo wzmianek pojawia się na portalach internetowych, mniej na Twitterze i TikToku.

Najmniejszą popularnością temat sieci handlowych cieszy się na Instagramie. Co ciekawe na tym ostatnim niemal trzy czwarte wszystkich wypowiedzi dotyczy Dino (ponad 53 tys.). Dla porównania druga Biedronka zebrała 10,5 tys. wzmianek. Na Twitterze najwięcej rozmawia się o Żabce, a na TikToku rządzi Biedronka.

REKLAMA

SentiOne od ponad 10 lat rozwija algorytmy, które identyfikują intencje internautów z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.

Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne i blogi.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA