Biedronka chce zostawić konkurencję w tyle. Lidlowi pozostanie otrzepać się z kurzu
Biedronka podpisała umowę z chińskim gigantem, co sprawi, że sieć dyskontów ostro odjedzie konkurencji w zakresie zakupów online. Pozostali dyskonterzy obecni w Polsce będą jedynie strzepywać z siebie kurz. A na pewno będzie do tego zmuszony Lidl, który w ostatnim czasie nie popisuje się z dostawami ze swojego sklepu internetowego.
Uruchomienie sklepu internetowego Biedronka Home to był tylko pierwszy nieśmiały krok tej największej sieci handlowej w Polsce w stronę e-commerce. W poniedziałek poinformowano o podpisaniu umowy z chińskim gigantem zakupów internetowych – firmą JD Logistics. Polski magazyn chińskiej firmy o powierzchni 15 tys. metrów kwadratowych jest dostosowany do realizacji wszystkich zamówień internetowych Biedronki.
Przedstawiciele JD Logistics obiecują, że transformacja biznesu internetowego Biedronki zostanie przyspieszona dzięki doświadczeniu tej firmy w realizacji sprzedaży wielokanałowej i zapewnieniu kompleksowego łańcucha dostaw. Zhong Zhang, starszy dyrektor JD Logistics Europe mówi, że jego firma „ma zaszczyt współpracować z Biedronką”.
Pochwały płyną oczywiście także w drugą stronę. Jakub Knauer, kierownik projektów logistycznych w Biedronce, określa JD Logistics mianem „potężnego partnera” w rozwoju handlu online przez Biedronkę, wskazując, że logistyka e-commerce wymaga głębokiej wiedzy.
Szybciej i dokładniej
Co konkretnie ma przynieść współpraca obu gigantów? Wykorzystanie systemu zarządzania magazynem firmy JD Logistics ma podnieść wskaźnik dokładności dostaw i zapasów do 99,5 proc., a dostawy mogą być realizowane nawet do 24 godzin.
Jeronimo Martins Polska na razie nie informuje, czy wykorzysta nowe możliwości do rozszerzenia handlu w internecie poza projekt Biedronka Home, o którym nie można powiedzieć, że zrewolucjonizował rynek e-commerce w Polsce. Odpowiedź na internetowy sklep Lidla nabrała kształtów pod koniec sierpnia.
Oferta nowego sklepu internetowego obejmuje produkty z takich kategorii, jak Dom i Ogród, Dziecko, Warsztat i Auto, Kuchnia, Sport i Hobby, Zdrowie i Uroda, Elektronika czy Moda. Zakupy w sklepie Biedronka Home dostarczone zostaną na adres klienta lub do paczkomatu InPost. W przypadku zamówienia powyżej 149 zł dostawa jest darmowa. Standardowa dostawa poprzez firmę kurierską lub do paczkomatu realizowana jest w terminie od 1 do 3 dni roboczych i kosztuje 9,99 zł.
Lidl był szybszy
Biedronka – wzorem wielu innych sklepów internetowych - wydłużyła możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej przez Internet bez podawania przyczyny do 30 dni. Jak wiadomo, przepisy gwarantują dwa tygodnie na zmianę zdania i odesłanie towarów zakupionych w sieci. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli coś kupimy, będąc zalogowanymi do sklepu Biedronki, będziemy mieć aż 60 dni na odesłanie zakupów.
Jeronimo Martins dość późno zdecydował się uruchomić sklep internetowy z ofertą, która wykracza poza to, co dostępne jest na co dzień w setkach stacjonarnych sklepach sieci Biedronka. Lidl wystartował z własnym sklepem online już wiosną 2019 roku. Początkowo działał pod osobną domeną lidl-sklep.pl, ale obecnie funkcjonuje pod głównym adresem lidl.pl.
Jak pisał Adam, sklep internetowy Lidla przeżywa ostatnio kryzys – klienci narzekają na wydłużony czas oczekiwania na przesyłki, a niektóre zamówienia są nagle anulowane. Sieć tłumaczy, że „na opóźnienie realizacji zamówienia mają wpływ kwestie techniczne”. Aby mieć pewność, że kupione produkty, które np. chcemy podarować bliskim na zbliżające się Święta – dotrą na czas, prosimy o jak najszybsze dokonanie zakupów – radzi Lidl.