REKLAMA
  1. bizblog
  2. Technologie

Kontakt z wierzycielem przez WhatsAppa. Europejska platforma proponuje cyfrową relację z dłużnikiem

Finastic obiecuje empatyczne podejście do osoby zadłużonej i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem online przez klienta. W aplikacji można płacić online, ustalać plany spłat i uzyskiwać refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o zadłużonym.

05.03.2023
15:54
Kontakt z wierzycielem przez WhatsAppa. Europejska platforma proponuje cyfrową relację z dłużnikiem
REKLAMA

Jak pokazuje badanie McKinsey z maja 2021 roku, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji firmy mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15 proc. Raport przywołuje przykład banku, który przeformatował komunikację mailową, aby odbiorcy mogli łatwiej ją zrozumieć i przejść do opcji wyjścia z zadłużenia. Doprowadziło to do 40-procentowego wzrostu wskaźnika otworzenia wiadomości i 150-procentowego wzrostu w liczbie przejść na stronę banku. W podobny sposób do wierzytelności podchodzi Finastic, który oddaje proces windykacyjny w ręce samego klienta.

REKLAMA

Finastic odwraca wektor współpracy w stronę samoobsługi

 class="wp-image-2062354"

Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu. Teraz to sam zadłużony będzie tym zarządzał.

To klient decyduje o tym jak chce spłacać swoje zobowiązanie, a także określa rodzaj i preferowany kanał komunikacji - bez poczucia wstydu, które wiązałoby się z rozmową w tym temacie przez telefon - mówi Michał Gębała, Head of Digital Innovation w AxFina.

Przedstawiciel aplikacji podkreśla, że obecne podejście do windykacji nie przynosi zakładanych rezultatów. Skutkuje wysyłaniem ponagleń listownych, wiadomości SMS i licznymi próbami połączeń telefonicznych, co nie ma odpowiedniego przełożenia na poziom odzyskanych należności. 

Personalizacja w przypadku firm windykacyjnych starego typu polega na kształtowaniu treści, aby wywrzeć presję i stworzyć poczucie zagrożenia. Dłużnik ma jak najszybciej zapłacić – mówi Gębała.

W aplikacji użytkownik może więc wybrać preferowany kanał komunikacji, stworzyć plan spłat zobowiązania i zacząć jego wykonywanie z wykorzystaniem płatności online.

 class="wp-image-2062174"

Finastic może działać jako SaaS white-label

Aplikacja dział w dwóch modelach. W pierwszym jest serwiserem wierzytelności i używa własnych rozwiązań technologicznych w celu połączenia wierzyciela z osobami spłacającymi zobowiązania. Drugi to model SaaS.

REKLAMA

Wówczas oddajemy rozwiązanie technologiczne w ręce firmy, która chce użyć go samodzielnie we własnych procesach zarządzania wierzytelnościami i często pod własnym brandingiem — wyjaśnia Gębała.

Finastic należy do europejskiej grupy AxFina, której 24 proc. posiada Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. W Polsce marką zarządza Krzysztof Różycki, który wcześniej pracował dla Kruka, Lindorffa i Hoista.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA