Przed kilkoma dniami doszło do ważnej zmiany na szczycie Fibaro. Maciej Fiedler, czyli założyciel i wieloletni prezes firmy odszedł z zarządu. Jego miejsce zajął Adam Krużyński, który w rozmowie ze Spider's Web opisuje trendy rynku smart home.

Aby w pełni wyjaśnić tło zmian wewnątrz jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku automatyki domowej należy się cofnąć w czasie o nieco ponad rok. W lipcu 2018 roku włoska grupa Nice przejęła 100 procent udziałów Fibaro za 250 mln zł. Krużyński był wówczas dyrektorem zarządzającym Nice Polska z blisko 20-letnim stażem w firmie.
Dla Nice było to największe przejęcie w 2018 roku.
Pozostałe cztery - Linear Equipamentos, Abode Systems, V2 i ACM – były nieco mniej okazałe.

Polska ma być jednym z trzech kluczowych rynków dla Grupy Nice
Dziś to właśnie Polacy stanowią najliczniejszą grupę wśród wszystkich zatrudnionych w międzynarodowych strukturach. W samej Polsce Nice zatrudnia ponad 400 osób, co oznacza, że co piąty pracownik pochodzi właśnie z naszego kraju.
Zeszłoroczna transakcja pozwoliła na rozwój działu R&D Fibaro w Poznaniu i Zielonej Górze oraz Nice we włoskiej Oderzo.
Zmiany w strukturach mają pozwolić na większa integracje obu podmiotów.
Krużyński zapowiada, że celem Fibaro ma być rozwój systemu otwartego na integracje z urządzeniami innych producentów. Właśnie dlatego już wkrótce system będzie obsługiwać nie tylko urządzenia komunikujące się w standardzie Z-Wave czy Home Kit, ale również ZigBee.
Najważniejsza cecha sprzętu smart home? Komplementarność.
Nowy prezes podkreśla, że inteligentne sprzęty powinny razem współpracować dla wygody użytkowników.