Zawiadywana przez Marcina Czyczerskiego (na zdj,) Grupa CCC zamknęła drugi kwartał roku obrotowego 2021/22 wzrostem przychodów o blisko 40 proc. rdr. Sprzedaż przekroczyła 2 mld zł, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii spółki.
Wyniki finansowe CCC zostały opublikowane w poniedziałek po południu. We wtorek na otwarciu akcje spółki wzrosły o ponad 1 proc. do 124,80 zł. W ciągu pierwszych minut sesji zdołały osiągnąć 125,50 zł (+1,57 proc.).
Dla porównania WIG20 wzrósł na otwarciu we wtorek o 0,38 proc. Wśród największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie CCC było w czołówce, ustępując jedynie Allegro i Orlenowi.
Przychody CCC wyższe od prognoz
Grupa CCC od maja do lipca wypracowała dokładnie 2,036 mld zł przychodów i 250 mln zł EBITDA. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali przychodów od 1,846 do 1,959 mld zł oraz wyniku EBITDA od 200,8 do 270,1 mln zł.
Marża brutto na sprzedaży wykazana przez CCC wzrosła o 2,5 p.p. rdr do 47,8 proc., w tym w samym detalu do poziomu 53,2 proc. o 4,2 p.p. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 112 mln zł, rok wcześniej spółka wykazała 130 mln zł straty.
Drugi kwartał to przede wszystkim długo wyczekiwane odmrożenie gospodarki po lockdownie i otwarcie sklepów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej. Nie wpłynęło to jednak na wciąż bardzo wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Jesteśmy zadowoleni z tempa i głębokości transformacji grupy CCC
– ocenił prezes CCC Marcin Czyczerski (na zdj.)
Udział e-commerce'u w przychodach CCC wzrósł o 4,3 p.proc. do poziomu 43,9 proc., jednocześnie wzrost sprzedaży LFL w sklepach stacjonarnych działających co najmniej od roku wyniósł 27 proc. Łączna powierzchnia sprzedaży grupy CCC na koniec lipca 2021 roku liczyła 681,978 tys. mkw. I była mniejsza o 2,375 tys. mkw. Liczba sklepów stacjonarnych wynosiła 992 o 50 mniej niż przed rokiem.
eobuwie wyszykowane na ekspansję
Grupa CCC podkreśliła, że mimo pełnego przywrócenia sprzedaży stacjonarnej wysoką dynamikę przychodów i rentowność utrzymuje eobuwie.pl. W drugim kwartale wykazała sprzedaż na poziomie 811 mln zł, co oznacza wzrost o 56 proc., w tym eobuwia o 53 proc., a Modivo o 88 proc. EBITDA spadła o 8 p.proc. do 59 mln zł, a marża o 5 p.proc. do 7,3 proc. Marża brutto spadła o 2,4 p.p. do 43,4 proc.
Ponadprzeciętny wzrost przychodów odnotowano w Grecji (+124 proc.), Niemczech (+96 proc.) i we Włoszech (+75 proc.). Wartość sprzedaży Modivo wyniosła około 90 mln zł, co oznacza wysoki 11-proc. udział w sprzedaży eobuwie.pl.
Warto dodać, że drugim po Polsce, największym rynkiem dla tego internetowego sklepu z modą premium jest Grecja, z blisko 7-krotnym wzrostem sprzedaży rdr
– podkreśliła spółka w komunikacie.
W Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż eobuwia zwiększyła się o 53 proc., a w Polsce o 41 proc. do 300 mln zł.
Na początku lipca CCC poinformowała o zaangażowaniu w eobuwie japońskiego Softbanku, a nieco wcześniej Cyfrowego Polsatu i prezesa InPostu Rafała Brzoski. Grupa podała, że pieniądze pójdą na rozwój i ekspansję zagraniczną.
Czytaj też: Przychód a dochód - czym są i czym się różnią?