Wczoraj zastanawiałem się, jak rynek przyjmie ogłoszone wczoraj wyniki CCC. Już wiadomo, że uznał, że są rewelacyjne. Podobnie jak innego przedstawiciela branży – LPP. (Fot. Marcin Polak/Flickr.com/CC BY 2.0).
CCC na otwarciu w środę zyskał ponad 2 proc., ale to była tylko przygrywka, bo po 11.00 za akcje spółki płacono już 108 zł, o 6,5 proc. więcej niż na wtorkowym zamknięciu. Po 16. wzrost wynosił już 14,20 proc., a za jedną akcję płacono 115,75 proc. Na końcówce sesji CCC wzrósł 13,27 proc.
CCC i LPP najlepsze na GPW
Poranne wzrosty spowodowały, że po godzinie jedenastej CCC było najlepszą z dwudziestu największych spółek notowanych na GPW. Na drugim miejscu znalazło się LPP, warto jednak wiedzieć, że dosłownie chwilę wcześniej na pod względem wzrostów właściciel Reserved był na pierwszym miejscu po tym jak ustanowił nowe ATH. Najgorzej w środę na GPW radziły sobie CD projekt, Tauron, Orange i Allegro. Do końca dnia CCC i LPP utrzymały pozycje sprzed południa.
Zarówno CCC jak i LPP pochwaliły się wynikami za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021 r. I tak, w pierwszym kwartale roku przychody CCC wzrosły o 85 proc. do 1,429 mld zł, EBITDA wyniosła 59 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka wykazała 142 mln zł straty. Dane są lepsze od oczekiwań. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że CCC wykaże 55,4 mln zł straty EBITDA przy 1,23 mld zł przychodów.
Duże wzrosty notował też w środę przed południem inny przedstawiciel wagi lekkiej, czyli LPP, który podobnie jak CCC ogłosił we wtorek po sesji wyniki za pierwszy kwartał 2021 r.
Za akcje właściciela Reserved płacono już nawet 10250 zł, o ponad 8 proc. więcej na zamknięciu we wtorek. A to oznacza, że płacono za nie najwięcej w historii. Ale to nie koniec., o 15.00 padł kolejny rekord – 10900 zł (tak, jedna akcja LPP kosztowała prawie 11 tys. zł). Na koniec sesji za jedną akcję spółki płacono 10500 zł, o 10,70 proc. więcej niż na zamknięciu we wtorek.
Grupa LPP podała, że w pierwszym kwartale 2,3 mld zł przychodów i 70 mln zł zysku operacyjnego. W analogicznym okresie 2020 r. przychody wynosiły 1,18 mld zł, a strata EBIT 261 mln zł. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 76 proc., do 1,4 mld zł, a e-commerce o 134 proc. do 900 mln zł. Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 125 proc. do 1,28 mld zł, koszty operacyjne o 46 proc. Do 1,19 mld zł. Procentowa marża wzrosła o 7,5 p.p. do 55,7 proc.