REKLAMA
  1. bizblog
  2. Nauka

Studenci się rozbestwili? Najchętniej nie chodziliby na uczelnie

Czyżby pandemia koronawirusa rozbestwiła studentów w Polsce do tego stopnia, że nie mają ochoty chodzić na wykłady? Ponad połowa z nich chce większej liczby zajęć realizowanych zdalnie, 76 proc. wolałoby częściej korzystać z modelu hybrydowego, z kolei aż 71 proc. studentów chce mieć możliwość zdawania egzaminów i testów zdalnie. Okazuje się, że to nie jest kwestia lenistwa, a studenci mają całkiem dobre argumenty, dlaczego mieliby uczyć się nie wychodząc z domu.

03.10.2022
12:29
Nauka zdalna. Studenci się rozbestwili? Najchętniej nie chodziliby na uczelnie
REKLAMA

Nie tylko podczas lockdownu uczelnie przeprowadzały nauczanie online. Jeszcze w ubiegłym semestrze część wykładów i ćwiczeń pozostała w formule zdalnej - stwierdziła tak połowa zapytanych studentów w najnowszym badaniu platformy ClickMeeting. Natomiast 24 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zajęcia nadal były prowadzone online, a 26 proc., że nie. 

REKLAMA

Studenci chętni na wykłady online

Jak się okazuje, aż 55 proc. studentów uważa, że większa liczba zajęć w toku studiów powinna odbywać się online, a dla 41 proc. studentów obecny system jest zadowalający. Natomiast 5 proc. badanych nie ma zdania. Jednocześnie 71 proc. ankietowanych deklaruje, że chciałaby mieć możliwość zdawania egzaminów i testów zdalnie. W tym przypadku negatywnie odpowiedziało tylko 13 proc. osób, 15 proc. powiedziało, że jest to im obojętne, a 2 proc. nie ma zdania. 

Jednocześnie 76 proc. studentów uważa, że uczelnie powinny w większym stopniu korzystać z hybrydowych modeli nauczania. Tylko 15 proc. jest przeciwnych zwiększania zakresu tej formuły, a 10 proc. nie ma zdania na ten temat - czytamy w opracowaniu badania.

Dlaczego studenci nie chcą przychodzić na wykłady na uczelnie?

To, co według studentów jest pozytywne w nauce zdalnej to przede wszystkim:

  • lepsze zarządzanie czasem (68 proc.),
  • więcej czasu dla siebie (66 proc.),
  • łatwiejsza dystrybucja materiałów (55 proc.).

Kolejne pozytywne aspekty, które zaznaczali ankietowani to:

  • otrzymywanie nagrań wykładów (54 proc.),
  • wykorzystywanie multimedialnych materiałów (43 proc.),
  • większe skupienie na wykładach (20 proc.).

Czy uczelnie są gotowe na powrót nauki zdalnej?

Ponad połowa (58 proc.) ankietowanych studentów oceniła, że ich uczelnie są odpowiednio przygotowane do wprowadzenia ponownej całkowicie zdalnej edukacji. Przeciwnych temu stwierdzeniu jest 31 proc. badanych, a 11 proc. nie ma zdania na ten temat. 

W jaki sposób studenci oceniają swoje uczelnie pod względem przygotowania technicznego do ewentualnej nauki zdalnej?

Według 21 proc. studentów szkoły wyższe są bardzo dobrze przygotowane, według 61 proc. dobrze, a według 13 proc. źle. Zaledwie 2 proc. badanych odpowiedziało, że bardzo źle, a 4 proc. nie ma zdania na ten temat - wynika z badania ClickMeeting.

REKLAMA

Wszyscy ankietowani, którzy brali udział w badaniu, są aktualnie w trakcie studiów. 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA