Polacy, którzy nie lubią przygotowywać świąt Wielkanocnych, chcą się wyrwać zza stołu lub w ogóle ich nie celebrują, chętnie wykorzystują ten czas na odpoczynek. Najchętniej wybierają w tym czasie ciepłe kraje, ale w Polskę też ruszają.
Wielkanoc to dla branży turystycznej po feriach zimowych drugi okres wzmożonego ruchu w ciągu roku.
Głównie preferencje wczasowe Polaków podczas nadchodzących świąt to morze i słońce. W tegorocznej pierwszej piątce kierunków na Wielkanoc znalazły się same ciepłe kraje, a przynajmniej takie, w których można liczyć na pewną, słoneczną pogodę.
Tam Polacy lecą na święta
Gdzie będzie można spotkać rodaków w najbliższym czasie? Najpewniej w Egipcie.
W tegorocznym rankingu znalazły się jeszcze Turcja, Cypr, Hiszpania i Grecja. W ubiegłym roku miejsca od drugiego do piątego zajmowały kolejno Hiszpania, Cypr, Turcja i Malta. Jednak w tym roku Malta wypadła z pierwszej piątki i zajęła szóste miejsce. Choć patrząc na liczbę rezerwacji, nie widać tu spadków, co oznacza, że inne kierunki zyskały na popularności. Wśród nich pojawiła się na przykład Grecja.
Wiosna w Grecji, czy wśród piasków pustyni?
Z kolei do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych kierunków jako jedyny daleki kraj pojawiły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, które zajęły siódmą pozycję.
Niespodzianki w rankingu
Jak podają Wakacje.pl, w tym roku z pełną mocą do sprzedaży powróciła również Tunezja, która w czasie pandemii była niedostępna dla turystów z powodu restrykcyjnych zasad wjazdu. Teraz ma szansę stać się jednym z bestsellerów. Co ciekawe do tego kraju turyści z Polski dostaną się szybciej niż do Egiptu, bo lot do Tunezji trwa 3 godz., a do Egiptu 4-4,5 godz.
Inną niespodzianką w rankingu jest stosunkowo wysoka pozycja Czarnogóry.
Polska też jest piękna
W TOP10 pojawia się również Polska, do której oferta została poszerzona przez organizatorów jeszcze w czasie pandemii. Jak wskazują Wakacje.pl, choć przed turystami otworem stoją właściwie już wszystkie kierunki świata, to zainteresowanie podróżami krajowymi nadal jest widoczne. Wielkanoc to czas, kiedy klienci jeżdżą zarówno nad morze, jak i w góry.
Analiza danych sprzedażowych pokazuje również, że większość wyjazdów na Wielkanoc to pobyty siedmiodniowe, te na 3-6 dni stanowią 23 proc. rezerwacji. To potwierdza, że dla wielu osób święta są kolejną okazją do spędzania tradycyjnego tygodniowego urlopu, natomiast na krótszą opcję decyduje się prawie co czwarty klient Wakacje.pl.
Widać też znaczącą przewagę wyżywienia all inclusive nad dwoma posiłkami – podczas gdy z tej pierwszej opcji korzysta 65 proc. klientów Wakacje.pl podróżujących na Wielkanoc, to z tej drugiej 21 proc. To pokazuje, że struktura wyjazdów jest w tym czasie nieco inna niż w okresie wakacji letnich, kiedy na formułę „wszystko w cenie” decyduje się około 90 proc. klientów. Jest to związane z tym, że wówczas wiele osób spędza urlop stacjonarnie w hotelu, wybierając się ewentualnie na wycieczki fakultatywne. Wiosną, kiedy temperatura wody jeszcze może nie zachęcać do kąpieli, turyści chętniej wychodzą poza obiekt i korzystają z atrakcji, jakich mogą doświadczyć w odwiedzanym miejscu.