Novakid to platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci i młodzieży w wieku 4-17 lat. Na rynku działa od siedmiu lat, zdobyła ponad 70 tys. aktywnych użytkowników w ponad 50 krajach, w tym w Polsce. Platforma ma jednak znacznie dalej zakrojone plany, które napędzają pieniądze z venture capital.
Novakid przejął Lingumi, który również koncentruje się na nauczaniu angielskiego, ale dla młodszych dzieci w wieku 2-6 lat. Platforma ma silną pozycję zwłaszcza w Azji, gdzie korzysta z niej ponad 2 mln użytkowników, a 70 proc. ich klientów kontynuuje korzystanie po 12 miesiącach użytkowania.
Użytkownicy mogą teraz korzystać z ekosystemu nauki, który łączy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aplikacje do samodzielnej nauki i zajęcia online na żywo z native-speakerami - powiedział Max Azarov, dyrektor generalny i współzałożyciel Novakid.
Lingumi nie posiadało wcześniej platformy nauczania na żywo, w ramach której uczniowie mogliby ukończyć kurs nauczania. Dzięki tej współpracy klienci mają teraz dostęp do pełnego programu nauczania.
Platforma wzbogacona jest o funkcje gier dostosowanych do wieku, zapewniających płynną i wciągającą naukę. Udostępniając uczniom częściowo bezpłatny dostęp do wysokiej jakości nauki języka angielskiego już od drugiego roku życia, dajemy możliwość przyswajania tego języka znacznie większej liczbie dzieci na całym świecie - dodał Azarov.
Czytaj więcej o inwestycjach w startupy:
Korepetytorzy AI mieszają się z zajęciami na żywo
Przejęcie Lingumi przez Novakid nie tylko sprawia, że obie platformy mogą teraz zapewnić ciągłość nauki od wczesnego dzieciństwa do wieku nastoletniego, ale również rozwinąć wykorzystanie AI w nauczaniu.
Novakid będzie teraz mógł oferować niedrogie lub całkowicie bezpłatne samodzielne kształcenie, wraz z korepetycjami premium oferowanymi dla tych dzieci, które będą gotowe przyspieszyć naukę lub przejść do następnego poziomu w naszym programie - tłumaczy Azarov.
Jego firma będzie się koncentrowała na mieszanym podejściu do nauczania, w którym narzędzia AI uzupełniają lekcje na żywo.
Będziemy kłaść nacisk na to, by realni lektorzy pozostawali kluczową częścią ścieżki edukacyjnej, koncentrując się na spersonalizowanych informacjach zwrotnych i interakcji. Sztuczna inteligencja posłuży nam do tego, aby zidentyfikować obszary, w których uczniowie potrzebują większego wsparcia, co umożliwi nauczycielom skuteczniejsze ukierunkowanie nauczania - dodaje twórca firmy w rozmowie z Bizblogiem.
To hybrydowe podejście ma obniżyć koszt wejścia na rynkach rozwijających się, gdzie przeciętny koszt miesięczny wynosi ponad 400 zł.
Novakid celuje w 10 mln aktywnych uczniów w ciągu najbliższych 3 lat
Jednym z elementów, który ma pomóc w ekspansji jest premiera produktu freemium na początku przyszłego roku.
W ramach tej usługi będziemy bezpłatnie udostępniać podstawowe treści edukacyjne, zachęcając do zakupu szerszego dostępu. Będziemy oferować funkcje premium i zaawansowane kursy po konkurencyjnych cenach, aby zapewnić zrównoważony rozwój - dodaje Azarov.
Rozwój obu podmiotów napędzają pieniądze VC. Ponad rok temu Novakid zamknął rundę na 35 milionów dolarów.