REKLAMA

Magiczne nakładki na zęby działają cuda? Jest już prawie 50 skarg

Kobiety, jak i mężczyźni coraz częściej zwracają uwagę na wygląd, a co za tym idzie na uzębienie. Nic dziwnego, że kuszą ich również reklamy produktów, które w szybkim tempie i za atrakcyjną cenę mają sprawić, że ich uśmiech będzie piękny. Jednak tak, jak przy innych zakupach, trzeba zachować ostrożność.

Magiczne nakładki na zęby działają cuda? Jest już prawie 50 skarg
REKLAMA

Kojarzycie wszechobecne reklamy o niewidocznych nakładkach prostujących, które mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy? To właśnie przed nimi ostrzega Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC-Net), choć nie podaje konkretnej nazwy marki, ani producenta, wskazuje na niemiecką firmę.

REKLAMA

Niewidoczne, a czynią cuda?

W ostatnim czasie pojawiła się na polskim rynku niemiecka firma proponująca wykonanie metamorfozy uśmiechu poprzez zastosowanie nakładek prostujących zęby. Ich reklamy zachęcają do zakupu, a cena i wygoda użytkowania wydają się być atrakcyjne w porównaniu do standardowego leczenia, co wzbudza duże zainteresowanie wśród konsumentów.

Firma zachęca do nabycia produktu, zapewniając, że nakładki są prawie niewidoczne i mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy. Dodatkowym atutem ma być szybkie podpisanie umowy, następnie otrzymujesz zestaw i voilà. I tu zaczynają się schody.

Mogłoby się wydawać, że oferta jest idealna, dla kogoś, kto marzy o pięknym uśmiechu bez chodzenia kilku lat w drucianym aparacie. Jednak nie do końca. Konsumenci, którzy złapali się na piękne bajki opowiadane przez konsultanta mają teraz problem z odstąpieniem od umowy.

Skargi konsumentów i porady Europejskiego Centrum Konsumenckiego

To była tylko kwestia czasu, jak gruchną pierwsze skargi do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, działającego przy UOKiK. W ostatnim czasie wpłynęło prawie 50 skarg na niemiecką firmą. W jednej ze zgłoszonych skarg konsument poinformował, że otrzymał i zaakceptował umowę podczas rozmowy z konsultantem, mimo że nie miał możliwości się z nią zapoznać.

Jakie problemy zgłaszają konsumenci? Najczęściej są to:

  • konsultant naciska na zawarcie umowy podczas rozmowy.
  • osoby wskazują, że nie były wystarczająco poinformowane o szczegółach umowy, np. o tym, co uwzględnia, a co nie wchodzi w jej zakres.
  • z otrzymanych skarg wynika, że podczas rozmowy konsumenci często byli zapewniani, że mogą się rozmyślić – później okazywało się, że odstąpienie od umowy w tym przypadku nie jest możliwe.
  • informacja o odstąpieniu od umowy, nie jest przekazywana na trwałym nośniku, a za pośrednictwem linku, który przekierowuje na stronę firmy.
  • konsumenci nie są świadomi, z kim zawarli umowę - w stopkach maili i regulaminie widnieją różne nazwy firm (polska i niemiecka). 

W związku z licznymi skargami, Europejskie Centrum Konsumenckie radzi:

  • nie ulegaj konsultantowi podczas rozmowy, nie wyrażaj zgody na natychmiastowe podejmowanie decyzji pod wpływem presji – poproś o czas do namysłu i zapoznanie się z warunkami umowy,
  • nie ulegaj chwytom marketingowym typu "promocyjna cena obowiązuje tylko, jeżeli zaakceptujesz umowę podczas rozmowy”. Może to być uznane za nieuczciwą praktykę rynkową- Art. 7. pkt.7 - (Czarna lista nieuczciwych praktyk rynkowych),
  • jeżeli usługa jest spersonalizowana, wykonana np. pod wadę zgryzu danej osoby – nie możesz odstąpić od umowy. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest jasne poinformowanie o tym konsumenta – na trwałym nośniku (np. w formie załącznika do maila),
  • zapoznaj się z opiniami innych klientów dotyczącymi danej firmy (również negatywnymi).

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

Europejskie Centrum konsumenckie przypomina, że jeśli nie udało się rozwiązać sporu za pomocą reklamacji, to w sprawach krajowych pomoc można otrzymać:

  • na infolinii konsumenckiej pod nr tel. 801 440 220 lub 22 266 76 76  oraz e-mailem: [email protected]
  • u Rzecznika Konsumentów– w twoim mieście lub powiecie
  • w placówce Inspekcji Handlowej– w twoim województwie
REKLAMA

W sytuacji sporu z firmą z innego kraju EU, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, należy zgłosić się po poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które działa przy UOKiK.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-09T12:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T11:45:35+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T09:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T08:33:31+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T19:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T09:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T17:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T15:38:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T15:19:56+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T14:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T11:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T10:20:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA