REKLAMA

Grześki mówią „Guten Tag”. Colian łączy siły z Niemcami i rusza na podbój świata

Polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen ogłosiły fuzję, która tworzy jednego z największych producentów słodyczy w Europie. Nowa będzie zatrudni kilka tysięcy pracowników i będzie sprzedawać swoje wyroby na ponad 70 rynkach. To przełomowy moment – komentuje Jan Kolański, prezes firmy Colian.

Grześki mówią „Guten Tag”. Colian łączy siły z Niemcami i rusza na podbój świata
REKLAMA

Fuzja firm Colian i Gubor Schokoladen oznacza, że powstanie podmiot, który będzie zatrudniał łącznie 4200 pracowników i posiadał 12 zakładów produkcyjnych: pięć w Polsce, sześć w Niemczech oraz jeden w Irlandii. Szacowana roczna produkcja słodyczy ma wynieść około 85 tysięcy ton.

To przełomowy moment dla naszej firmy. Fuzja z Gubor Schokoladen to nie tylko strategiczny krok, ale także naturalna konsekwencja naszej wieloletniej obecności na międzynarodowych rynkach. Łącząc siły, tworzymy organizację o bardzo dużym potencjale wzrostu – powiedział Jan Kolański, prezes Grupy Colian.

REKLAMA

Synergia marek i wspólna wizja

Colian to właściciel takich marek jak Goplana, Grześki, Jeżyki, Jutrzenka czy Śliwka Nałęczowska, a także napojów Oranżada Hellena. Gubor Schokoladen specjalizuje się w produkcji czekoladowych figurek sezonowych i posiada marki takie jak Riegelein, Sun Rice, Friedel i Eichetti.

Obie firmy budowały swoją pozycję na fundamentach tradycji, jakości i zaufania konsumentów. Połączenie pozwoli nam zaoferować rynkowi zróżnicowane portfolio produktów – dostępne z jednego źródła i oparte na doświadczeniu dwóch silnych marek – zaznaczył Claus Cersovsky, prezes Gubor Schokoladen.

Połączone firmy mają ambicję dalszej ekspansji. Colian eksportuje swoje produkty do ponad 70 krajów, natomiast Gubor jest obecny w około 50. Fuzja pozwoli na zwiększenie zasięgu geograficznego, a także poprawę efektywności produkcji, logistyki i działań marketingowych.

Fuzja daje nam nowe możliwości w obszarze badań i rozwoju oraz pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby lokalnych rynków. Chcemy być jeszcze bliżej konsumenta, oferując mu produkty, które łączą jakość i autentyczność – dodał Jan Kolański.

REKLAMA

Przyszłość pod znakiem współpracy

Wspólna organizacja planuje utworzenie centrów doskonałości produkcyjnej, a także zacieśnienie współpracy między zespołami w obszarze innowacji i projektowania nowych produktów.

Jestem przekonany, że nasza współpraca pozwoli osiągnąć synergię nie tylko w zakresie operacyjnym, ale również kulturowym. Obie firmy to organizacje rodzinne, które stawiają na ludzi, jakość i długofalowy rozwój – podsumował Claus Cersovsky.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-10T12:29:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T10:43:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T08:42:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T05:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T22:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T18:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T16:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:52:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T11:26:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T10:18:24+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T06:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T05:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T21:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T19:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T17:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T12:01:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T08:44:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T07:36:23+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA