Polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen ogłosiły fuzję, która tworzy jednego z największych producentów słodyczy w Europie. Nowa będzie zatrudni kilka tysięcy pracowników i będzie sprzedawać swoje wyroby na ponad 70 rynkach. To przełomowy moment – komentuje Jan Kolański, prezes firmy Colian.

Fuzja firm Colian i Gubor Schokoladen oznacza, że powstanie podmiot, który będzie zatrudniał łącznie 4200 pracowników i posiadał 12 zakładów produkcyjnych: pięć w Polsce, sześć w Niemczech oraz jeden w Irlandii. Szacowana roczna produkcja słodyczy ma wynieść około 85 tysięcy ton.
To przełomowy moment dla naszej firmy. Fuzja z Gubor Schokoladen to nie tylko strategiczny krok, ale także naturalna konsekwencja naszej wieloletniej obecności na międzynarodowych rynkach. Łącząc siły, tworzymy organizację o bardzo dużym potencjale wzrostu – powiedział Jan Kolański, prezes Grupy Colian.
Synergia marek i wspólna wizja
Colian to właściciel takich marek jak Goplana, Grześki, Jeżyki, Jutrzenka czy Śliwka Nałęczowska, a także napojów Oranżada Hellena. Gubor Schokoladen specjalizuje się w produkcji czekoladowych figurek sezonowych i posiada marki takie jak Riegelein, Sun Rice, Friedel i Eichetti.
Obie firmy budowały swoją pozycję na fundamentach tradycji, jakości i zaufania konsumentów. Połączenie pozwoli nam zaoferować rynkowi zróżnicowane portfolio produktów – dostępne z jednego źródła i oparte na doświadczeniu dwóch silnych marek – zaznaczył Claus Cersovsky, prezes Gubor Schokoladen.
Połączone firmy mają ambicję dalszej ekspansji. Colian eksportuje swoje produkty do ponad 70 krajów, natomiast Gubor jest obecny w około 50. Fuzja pozwoli na zwiększenie zasięgu geograficznego, a także poprawę efektywności produkcji, logistyki i działań marketingowych.
Fuzja daje nam nowe możliwości w obszarze badań i rozwoju oraz pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby lokalnych rynków. Chcemy być jeszcze bliżej konsumenta, oferując mu produkty, które łączą jakość i autentyczność – dodał Jan Kolański.
Przyszłość pod znakiem współpracy
Wspólna organizacja planuje utworzenie centrów doskonałości produkcyjnej, a także zacieśnienie współpracy między zespołami w obszarze innowacji i projektowania nowych produktów.
Jestem przekonany, że nasza współpraca pozwoli osiągnąć synergię nie tylko w zakresie operacyjnym, ale również kulturowym. Obie firmy to organizacje rodzinne, które stawiają na ludzi, jakość i długofalowy rozwój – podsumował Claus Cersovsky.