Program obejmie trzymiesięczne warsztaty i spotkania mentorskie z ekspertami - zarówno zewnętrznymi, jak i z Google'a. Młode firmy dowiedzą się, jak wykorzystywać uczenie maszynowe i chmurę, a także rozwijać umiejętności miękkie.
To już kolejna edycja programów Google'a dla startupów. Wcześniejsze odbywały się jednak zwykle w warszawskim kampusie, ale tym razem pandemia pokrzyżowała organizatorom plany. Cały akcelerator przenosi się do internetu, gdzie szkolone będą zarówno umiejętności techniczne, jak i miękkie.
Google przyjmowało zgłoszenia z całej Europy i Izraela, ale finalnie aż 1/3 zakwalifikowanych startupów pochodzi z Polski. Kto będzie reprezentował nasz honor?
Infermedica - wstępna diagnoza medyczna
Rozwiązania startupu mają na celu usprawnić sposób obsługi pacjenta. W skład portfolio Polaków wchodzą trzy narzędzia:
- Symptom Checker - odpowiada za szybkie sprawdzanie i analizę symptomów pacjentów, sugerując najbardziej prawdopodobne przyczyny.
- Call Center Triage - koncentruje się na wstępnej diagnozie pacjentów i określaniu powagi ich sytuacji.
- Infermedica API - do integracji z zewnętrznymi podmiotami,
Sundose - spersonalizowna suplementacja
Klienci startupu na początku przechodzą długą ankietę na stronie internetowej, gdzie odpowiadają na pytania o stan swojego zdrowia, nawyki i choroby. Później mogą skorzystać z kontaktu z dietetykiem, któremu przekazują bardziej szczegółowe informacje (np. badania krwi). Ten komponuje dla nich suplementację, która w istocie jest mieszanką 40 substancji. W ten sposób ludzie mają polepszyć stan zdrowia i mieć więcej energii niż w przypadku stosowania suplementów, obliczonych na podstawie przeciętnego Kowalskiego.
Zgodnie z badaniami, na które powołuje się Sundose, aż 91 proc. osób korzystających z suplementów wybiera je samodzielnie, robiąc to najczęściej błędnie. Polski startup przekonuje swoich klientów spersonalizowaną suplementacją z 40 składników.
Yosh.AI. - bot głosowy i tekstowy
Startup automatyzuje komunikację i obsługę klienta w firmach za pomocą asystentów. Wspiera sprzedaż w e-commerce i integruje się z wewnętrznymi systemami.
Oprócz polskiej trójki Google zakwalifikowało również AppFarm z Norwegii, CodeBerry i Xeropan z Węgier, Deepstash z Rumunii, MilStrip z Izraela i SQIN z Niemiec. W swoim wyborze korporacja kierowała się trzema głównymi sferami: od technologii wspierających medycynę i edukację po tworzenie aplikacji i e-commerce.