Infermedica w natarciu. Firma pozyskała 40 mln zł i szykuje ekspansję w Niemczech i USA
Startupy oferujące rozwiązania telemedyczne są łakomym kąskiem dla inwestorów w czasie kwarantanny. Infermedica właśnie zamknęła rundę A, opiewającą na 40 mln zł na 40 mln zł (10,25 mln dolarów).

Nowej rundzie przewodziły Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBRD) i fundusz Heal Capital, ale pieniądze wyłożyli również dotychczasowi inwestorzy – fundusze Karma Ventures, Inovo Venture Partners oraz Dreamit Ventures.
Infermedica specjalizuje się we wstępnej diagnozie medycznej.
Wykorzystuje do tego algorytmy sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Rozwiązania startupu mają na celu usprawnić sposób obsługi pacjenta. W skład portfolio Polaków wchodzą trzy narzędzia.
Symptom Checker
Odpowiada za szybkie sprawdzanie i analizę symptomów pacjentów, sugerując najbardziej prawdopodobne przyczyny.
Silnik diagnostyczny jest zasilany z dwóch źródeł wiedzy. Jednym z nich są artykuły i opisy przypadków, a drugim jest pętla zwrotna, dzięki której algorytm stale się doskonali i zostaje zestawiany z ostateczną diagnozą specjalisty. Pieczę nad całością pełni nasz zespół lekarzy, który spędził już ponad 20 tys. godzin, analizując publikacje naukowe i pracę silnika
– mówił mi przed kilkoma miesiącami Piotr Orzechowski z Infermediki.

Można z niego korzystać zarówno na telefonie, jak i na komputerze, ba, porozmawiać można z chatbotem i asystentem głosowym. Polskie rozwiązanie trafiło nawet do Healthcare Bota od Microsoftu.

Oprócz Microsoftu Infermedika współpracuje m.in. a Allianzem, kanadyjskim Global Excel i polskim PZU Zdrowie.
Pod kątem przychodów spółka rośnie szybciej niż najlepsze polskie startupy, jak Booksy czy Znany Lekarz, w analogicznym etapie rozwoju. We Wrocławiu wyrósł nam właśnie kolejny pretendent do miana jednorożca
– mówi Michał Rokosz, Partner Zarządzający w Inovo Venture Partners.
Usługę może przetestować każdy na stronie Symptomate. Powstała również jego wersja dedykowana rozpoznawaniu objawów COVID-19. Z narzędzia skorzystało ponad 600 tys. pacjentów, a zaimplementowało je ponad 300 organizacji z całego świata, w tym polskie Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Ochrony Zdrowia Ukrainy.
Call Center Triage
Druga z usług startupu koncentruje się na wstępnej diagnozie pacjentów i określaniu powagi ich sytuacji.

Triage jest metodą, która pozwala ratownikom na segregację poszkodowanych w zależności od obrażeń i rokowań. Podobnie aplikacja wrocławian – ocenia objawy i na ich podstawie sugeruje kolejne kroki: telekonsultację, wizytę u lekarza lub natychmiastowe zgłoszenie się na pogotowie.
Systemy opieki zdrowotnej są na całym świecie ograniczone fizyczną dostępnością i kosztami, co często sprawia, że pacjenci nie otrzymują pomocy, której potrzebują. Pandemia COVID-19 postawiła przed służbą zdrowia wyzwanie, by jak najwięcej wsparcia udzielać na odległość
– mówi Maria Barsuk z zespołu Venture Capital Investment Programme w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju.
Infermedica API
Polskie startup wystawia swoje API do integracji z zewnętrznymi podmiotami, co pozwala na integrację silnika i bazy danych w aplikacjach partnerów, serwisach internetowych i systemach telemedycznych.
Jak do tej pory wrocławska technologia posłużyła do wykonania ponad 6 mln wywiadów medycznych na całym świecie.
Naszym obowiązkiem jest pomóc dostawcom usług medycznych w zapewnieniu opieki w sposób bezpieczny i sprawny. Dodatkowe środki pomogą nam w dalszym rozwoju naszej unikatowej technologii oraz w dalszej ekspansji komercyjnej w Stanach Zjednoczonych i Niemczech
– mówi Piotr Orzechowski, CEO Infermedica.

Infermedica szykuje ekspansję w Niemczech i Stanach Zjednoczonych.
Firma posiada biura w obu krajach, a teraz ma jeszcze nadzieję na powiększenie zespołu. Obecnie liczy on 100 specjalistów z różnych dziedzin - inżynierów, programistów, specjalistów data science, analityków i designerów. W przyszłości firma skupi się na rekrutacji specjalistów w dziedzinie medycyny i IT.
