Piszesz do szuflady i nie wiesz, jak zadebiutować w świecie autorów książek? Właśnie wystartowała kolejna edycja konkursu dla najbardziej uzdolnionych pisarzy i ilustratorów. Czas wyjąć zakurzone rękopisy i pokazać je w konkursie, bo Biedronka obiecuje aż 100 tys. zł, promocję za free oraz miejsce na półkach z literaturą obok topowych pisarzy.
To już 9. edycja konkursu dyskontu dla debiutantów, którzy kochają pisać i tworzyć ilustracje. W każdej z dwóch kategorii czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Oczywiście oprócz zastrzyku gotówki, organizatorzy obiecują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka.
W zeszłorocznej edycji konkursu wygrała książka pt.: „Brerep”. Podczaj jej promocji po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez siedem dni podczas zakupów klienci mogli usłyszeć fragmenty książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego. Aktor jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. Poza znanym artystą w jury zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Spragnieni splendoru? To do dzieła
Trzeba przyznać, że potencjał jest, bo z danych wynika, że w poprzednich edycjach konkursu Biedronki przyjęto ponad 28 tysięcy zgłoszeń. Jeśli chce się załapać na udział w pierwszym etapie konkursu, to trzeba się pospieszyć, bo prace można nadsyłać do 5 kwietnia.
Jakie są zasady? Książka musi być skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie trzy teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.
Etapy, które mogą doprowadzić do zwycięstwa
Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutanci będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.
W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie zwycięscy obu etapów połączą siły i stworzą wyjątkową książkę, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Sukces wygranych? Książki rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł.
Oto lista dotychczas wydanych książek:
- „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
- „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
- „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
- „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
- „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
- „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
- „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
- „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)
Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.