Szkolenia przez internet to teraz żyła złota. Rekordzista zgarnął 19 tys. za jedno spotkanie
Branża webinarów to jeden największych wygranych pandemii. Gdy koronawirus zamknął polskich pracowników w czterech ścianach swoim mieszkań, firmy zaczęły masowo organizować seminaria internetowe.
Szkolenia i kursy online przeżywają dzięki koronawirusowi prawdziwy boom. Według badania platformy ClickMeeting w ciągu roku liczba płatnych webinarów wzrosła o 547 proc.
Moje kursy online mimo, że są płatne wyprzedają się w 3 dni, a osób proszących o zorganizowanie kolejnych terminów ciągle przybywa
– tłumaczy Julia Purets, Architekt Twojego Stylu
Działająca w branży modowej przedsiębiorczyni za pełen kurs składający się z ośmiu spotkań kasuje 342 zł. Szkoleniowców, którzy wiedzę przekazują wyłącznie za pomocą prezentacji transmitowanych na żywo, jest coraz więcej. W raporcie czytamy, że rekordzista zainkasował za jedno spotkanie prawie 19 tys. dol.
Badanie pokazuje, że w czasie pandemii webinary stały się głównym źródłem dochodu dla 12 proc. organizatorów. Kolejne 32 proc. stwierdziło, że wydarzenia online są dla nich dodatkowym źródłem zarobków.
Czego firmy szukają w webinarach?
Z badania wynika, że polskie przedsiębiorstwa rozsmakowały się przede wszystkim w sesjach szkoleniowych (29 proc.) i edukowaniu pracowników (39 proc.). Clickmeeting podaje, że zainteresowanie funkcją wydawania certyfikatów po ukończeniu kursu wzrosło aż o 995 proc.
Z takiej formy szkolenia korzystają dzisiaj praktycznie wszyscy. Możemy znaleźć wśród nich zarówno małe firmy (22,91 proc.), przedsiębiorstwa średniej wielkości (22,59 proc.), jak i freelancerów (18,66 proc.).
Ta popularność przełożyła się zresztą na wyniki polskiego startupu. ClickMeeting na wszystkich rynkach zanotował olbrzymie wzrosty. Poza Polską (1156 proc.) platforma najbardziej urosła w Niemczech (519 proc.), Grecji (868 proc.) i Francji (423 proc.).
Webinary zostaną z nami po pandemii?
Co ciekawe, wydaje się, że szał na punkcie webinarów nie skończy się wraz z powrotem pracowników do biur. Firmy coraz częściej przebąkują wprawdzie o wprowadzeniu hybrydowego modelu pracy i ponownym zainstalowaniu się w biurowcach, ale aż 81 proc. ankietowanych stwierdziło, że ma zamiar korzystać ze szkoleń przez internet także po zakończeniu kwarantanny i zniesieniu zasad dystansu społecznego.