REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Wybierasz się do ulubionego biura podróży? Sprawdź, czy wciąż istnieje…

Setki zamkniętych hoteli, pensjonatów, biur podróży i pośredników, wiele firm zniknęło z rynku bezpowrotnie – oto dramatyczny bilans ostatnich 12 miesięcy w Polsce. Na szczęście pojawiają się już pierwsze jaskółki ożywienia.

20.05.2021
14:07
kwarantanna-sanepid-biurokracja
REKLAMA

ExpertSender, polska firma specjalizująca się w automatyzacji marketingu, podała, że liczba kampanii mailingowych prowadzonych przez zleceniodawców z branży turystycznej powoli wraca do normy. Ba, w niektórych przypadkach już ją przewyższa.

REKLAMA

Liczba maili wysłanych w kwietniu 2021 w stosunku do kwietnia 2020 zwiększyła się o ponad 360 proc. Rośnie przy tym skuteczność akcji mailingowych, co – zdaniem ExpertSender – oznacza, że nadawcy coraz bardziej dbają o wysyłane treści. Jak podkreśla firma, odsetek odbiorców, którzy klikają w linki przesyłane w ofertach mailowych przekroczył wartość sprzed pandemii.

Wiosna w branży turystycznej to czas planowania wakacji. Hotele nareszcie są otwarte, coraz więcej osób się szczepi i planuje z dawna wyczekiwany urlop. Branża turystyczna ma więc szansę na odbicie się od dna, musi ją tylko mądrze wykorzystać

– uważa Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

I radzi, by – w sytuacji, gdy cała branża walczy o klientów – postawić na spersonalizowane kampanie marketingowe.

Obecna sytuacja jest wyjątkowa. By wygrać walkę o klienta i utrzymać się na rynku trzeba zainwestować w nowoczesne rozwiązania i skupić się na potrzebach konkretnych odbiorców

– przekonuje.

12 miesięcy, które wstrząsnęły polską branżą turystyczną

Z danych Dun & Brandstreet wynika, że w 2020 r. działalność zawiesiło blisko 9,5 tys. hoteli i obiektów noclegowych, z czego aż blisko 9 tys. to noclegowe obiekty turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o prawie 450 proc.

To nie koniec, w całej branży turystycznej, obejmującej m.in. biura podróży, agentów, pośredników, pilotów wycieczek i punkty informacji turystycznej, w 2020 r. ponad 1,1 tys. przedsiębiorców zdecydowało się na zawieszenie działalności – o 85 proc. więcej niż w 2019 roku.

W ciągu roku liczba biur podróży, które zdecydowały się na taki krok, wzrosła o 170 proc. do 310, co oznacza, że usługi przestało świadczyć blisko 7 proc. branży. W przypadku agentów turystycznych liczba przerwanych działalności wzrosła o 85 proc., pośredników o 140 proc., pilotów wycieczek o blisko 60 proc. i punktów informacji turystycznej o 166 proc.

Pierwszy raz od 10 lat spadła liczba firm turystycznych

W pierwszym kwartale 2021 r. sytuacja nie uległa wyraźnej poprawie. Działalność zawiesiło 185 przedsiębiorstw, w tym 56 biur podróży.

REKLAMA

Wprawdzie nadal powstają nowe firmy, ale po raz pierwszy od niemal dekady ich liczba była niższa niż liczba działalności wykreślonych z rejestru KRS. Ogółem w pierwszym kwartale 2021 r. Przedstawiciele branży turystycznej wykreślili blisko 160 działalności, a zarejestrowali 82 (w przypadku biur podróży było to odpowiednio 51 i 35 działalności).

Oznacza to, że w pierwszych trzech miesiącach roku z polskiego rynku turystycznego zniknęło blisko 80 firm, a kolejnych 185 zostało zawieszonych. Wedle szacunków na polskim rynku działa obecnie blisko 4,6 tys. biur podróży.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA