REKLAMA

Wybierasz się do ulubionego biura podróży? Sprawdź, czy wciąż istnieje…

Setki zamkniętych hoteli, pensjonatów, biur podróży i pośredników, wiele firm zniknęło z rynku bezpowrotnie – oto dramatyczny bilans ostatnich 12 miesięcy w Polsce. Na szczęście pojawiają się już pierwsze jaskółki ożywienia.

kwarantanna-sanepid-biurokracja
REKLAMA

ExpertSender, polska firma specjalizująca się w automatyzacji marketingu, podała, że liczba kampanii mailingowych prowadzonych przez zleceniodawców z branży turystycznej powoli wraca do normy. Ba, w niektórych przypadkach już ją przewyższa.

Liczba maili wysłanych w kwietniu 2021 w stosunku do kwietnia 2020 zwiększyła się o ponad 360 proc. Rośnie przy tym skuteczność akcji mailingowych, co – zdaniem ExpertSender – oznacza, że nadawcy coraz bardziej dbają o wysyłane treści. Jak podkreśla firma, odsetek odbiorców, którzy klikają w linki przesyłane w ofertach mailowych przekroczył wartość sprzed pandemii.

REKLAMA

I radzi, by – w sytuacji, gdy cała branża walczy o klientów – postawić na spersonalizowane kampanie marketingowe.

12 miesięcy, które wstrząsnęły polską branżą turystyczną

Z danych Dun & Brandstreet wynika, że w 2020 r. działalność zawiesiło blisko 9,5 tys. hoteli i obiektów noclegowych, z czego aż blisko 9 tys. to noclegowe obiekty turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o prawie 450 proc.

To nie koniec, w całej branży turystycznej, obejmującej m.in. biura podróży, agentów, pośredników, pilotów wycieczek i punkty informacji turystycznej, w 2020 r. ponad 1,1 tys. przedsiębiorców zdecydowało się na zawieszenie działalności – o 85 proc. więcej niż w 2019 roku.

W ciągu roku liczba biur podróży, które zdecydowały się na taki krok, wzrosła o 170 proc. do 310, co oznacza, że usługi przestało świadczyć blisko 7 proc. branży. W przypadku agentów turystycznych liczba przerwanych działalności wzrosła o 85 proc., pośredników o 140 proc., pilotów wycieczek o blisko 60 proc. i punktów informacji turystycznej o 166 proc.

Pierwszy raz od 10 lat spadła liczba firm turystycznych

W pierwszym kwartale 2021 r. sytuacja nie uległa wyraźnej poprawie. Działalność zawiesiło 185 przedsiębiorstw, w tym 56 biur podróży.

REKLAMA

Wprawdzie nadal powstają nowe firmy, ale po raz pierwszy od niemal dekady ich liczba była niższa niż liczba działalności wykreślonych z rejestru KRS. Ogółem w pierwszym kwartale 2021 r. Przedstawiciele branży turystycznej wykreślili blisko 160 działalności, a zarejestrowali 82 (w przypadku biur podróży było to odpowiednio 51 i 35 działalności).

Oznacza to, że w pierwszych trzech miesiącach roku z polskiego rynku turystycznego zniknęło blisko 80 firm, a kolejnych 185 zostało zawieszonych. Wedle szacunków na polskim rynku działa obecnie blisko 4,6 tys. biur podróży.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-24T18:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T16:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T12:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T10:26:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T06:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T04:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T21:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:36:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T17:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T11:52:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T08:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T06:26:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T21:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T19:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T11:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T10:21:18+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA