Biedronka rozprawia się z plastikiem. Te liczby robią wrażenie
Obecnie konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to, żeby żywić się ekologicznie, ale również sprawdzają, czy dany produkt jest w opakowaniu eko. Wszyscy wiedzą, że plastik zalewa świat, a Biedronka postanowiła powalczyć o zmniejszenie jego ilości. W jaki sposób?

Większość sklepów zastanawia się, jak wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcieliby żyć bardziej eko. Różne akcje, które proponują dyskonty, mają na celu zmniejszyć emisję CO2. Biedronka podjęła nowe kroki i widać już pierwsze efekty.
Mała rewolucja o globalnym znaczeniu
Sieć w zakresie wykorzystania tworzyw sztucznych w swojej działalności podjęła dwa kluczowe zobowiązania:
- Zmniejszenie o 7 proc. w 2021–2023 zużycia plastiku mierzonego w tonach opakowań plastikowych na 1 mln euro obrotu, w porównaniu z 2018 rokiem.
- Zwiększenie do roku 2023 zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu do 10 proc. w stosowanych opakowaniach z tworzyw sztucznych.
Z danych wynika, że Biedronka w 2022 roku zmniejszyła aż o 1290 ton użycie plastiku pierwotnego, wprowadzając ekozmiany. Trzeba przyznać, że wyniki robią wrażenie, choć i tak jest to kropla w morzu potrzeb.
Kluczowe procesy wspomagające recykling
Redukcja wagi opakowań z tworzyw sztucznych oraz jednoczesne użycie tworzyw pochodzących z recyklingu było jednym z kluczowych procesów. W drugim przypadku aż 644 tony surowca pochodziły z ponownego przetworzenia odpadów pokonsumenckich, zapobiegając w ten sposób wprowadzeniu tej ilości surowców pierwotnych do obiegu.
Jak podaje Biedronka, do produkcji opakowań polimerowych wykorzystano także 1,4 tony mniej sadzy (dodatku do barwników używanych do produkcji czarnych i ciemnych tworzyw) i zastosowano kolejne dodatkowe innowacje, które dopełniły skali, np. zmieniono etykiety termokurczliwe w kolejnych 10 produktach, tak aby klienci mogli w łatwy sposób je rozdzielić od butelki (dodano perforacje ułatwiającą rozdział elementów).