REKLAMA

Polacy mają najlepszą SI na świecie. Ich boty będą rozmawiać w czterech językach jednocześnie

SentiOne otrzyma 19 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. To najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji.

SentiOne ma najlepszą SI na świecie. Ich boty będą rozmawiać w czterech językach jednocześnie
REKLAMA

SentiOne zainkasuje z NCBiR dokładnie 18,8 mln zł, spółka dołoży od siebie 5,2 mln zł i w sumie 24 mln zł przeznaczy na udoskonalenie swoich produktów: monitoringu internetu opartego o AI, chat- i voicebotów, a także „zapewnienie firmie pozycji lidera na rynkach zagranicznych”.

REKLAMA

Spółka stosuje algorytmy sztucznej inteligencji we wszystkich swoich produktach do monitoringu internetu, w platformie obsługi klientów, automatycznie podpowiadającej najlepsze rozwiązania problemów, oraz chat- i voicebotach, które – jak zapewnia SentiOne – rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96 proc., lepiej niż niejeden człowiek.

Ze wsparcia produktów SentiOne korzystają działy obsługi klienta m.in. Alior Banku, BNP Paribas oraz Kruk S.A.

Bargiel: mamy najlepszą technologię do rozumienia języka naturalnego

Pieniądze z NCBiR to już trzeci grant badawczo-rozwojowy przyznany SentiOne.

Sukces poprzedniego projektu, który pozwolił nam rozwinąć technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji i podbić rynek botów, utwierdził nas w przekonaniu, że to słuszny kierunek rozwoju dla naszej spółki

– mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne.

Jego zdaniem pandemia pokazała, że to właśnie umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomogło firmom optymalizować koszty, usprawnić wewnętrzne procesy i zwiększać sprzedaż.

Pozyskanie prawie 19 mln zł na trzyletni projekt daje nam wystarczająco dużo czasu i zasobów, aby kontynuować rozwój najlepszej na świecie technologii rozumienia języka naturalnego. To właśnie dzięki naszym autorskim algorytmom jesteśmy w stanie skutecznie wspierać czołowe spółki z branży bankowości, ubezpieczeń, energetyki i telekomunikacji w transformacji cyfrowej

– wylicza Kamil Bargiel.s

Boty SentiOne obsłużą klientów w czterech językach jednocześnie

Do tej pory zaawansowana analiza danych, opinii internautów i konwersacji z klientem była dostępna tylko w kanałach własnych. Teraz AI będzie przyuczane do analizy wszystkich form komunikacji z klientem, obejmującej maile, ankiety, kwestionariusze i zapisy rozmów.

SentiOne chce w ten sposób stworzyć autorską platformę Voice of The Customer, która pozwoli kompleksowo przeanalizować komunikację firmy z klientami. Flagowe funkcje, jak Raporty AI oraz alerty kryzysowe, dostępne do tej pory tylko dla języka polskiego, zostaną uruchomione także w językach hiszpańskim, angielskim i niemieckim.

Stworzenie bota, który obsłuży klientów w wielu językach jednocześnie, pozwoli na poszerzenie naszej oferty za granicą

– wskazuje Michał Brzezicki, założyciel i CTO SentiOne, Kierownik Badań i Rozwoju.

I dodaje, że dotacja od NCBiR to zasługa dwuletniej pracy zespołu AI Research nad głębokim uczeniem (ang. deep learning) i automatyzacji ekstrakcji informacji wielojęzycznych z potocznych tekstów na potrzeby interfejsów konwersacyjnych i analizy doświadczeń klientów.

SentiOne od garażu do… no właśnie?

SentiOne został założony dziesięć lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. W 2020 r. roku odnotował rekordowy wynik EBIDTA 5 mln zł oraz przychody w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do 2019 r.

Pod koniec 2020 r. spółka pozyskała strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

W 2020 r. SentiOne otrzymał tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazł się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie. Firma ma biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Holandii, Meksyku i na Węgrzech. Jej produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

Fot. Od lewej: Michał Brzezicki VP, Kamil Bargiel, CEO, Bartosz Baziński, COO.jpg

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA