Piwo kraftowe z Wrocławia wjeżdża do Lidla. A to dopiero początek planów ambitnych browarników
Skoro konopie robią taki szał w emisjach akcji w ramach crowdfundingu, to dlaczego nie spróbować tego samego z piwem kraftowym? Browar rzemieślniczy Brewery Hills ma plany, na końcu których jest oferta publiczna na NewConnect.
Zebranie 4,2 mln zł w niecałe 40 minut przez Kombinat Konopny albo pozyskanie od inwestorów raptem w 11 minut 4,4 mln zł przez spółkę CanPoland S.A. Plany dotyczące emisji akcji ma też firma Piotra Liroya-Marca LiRoyal.pl S.A. Coraz odważniejsze, biznesowe kroki stawia również spółka Excellence Cannabis S.A., która najpierw wykupiła 10 proc. udziałów w Polskich Konopiach, a potem za 2,5 mln zł stała się właścicielem 51 proc. udziałów w Health Medica.
To tylko niektóre przykłady jak w Polsce już teraz robi się coraz większe pieniądze na konopiach. Podobnie zresztą jest z piwami kraftowymi, które w naszym kraju odnotowują od 2013 r. stały wzrost sprzedażowy. Tę nieustającą dobrą koniunkturę chce wykorzystać browar rzemieślniczy z Wrocławia - Brewery Hills. Wpisuje się jednocześnie w globalny trend, dzięki któremu do 2025 r. wartość światowego rynku piwa kraftowego ma przekroczyć pół biliona dolarów.
Chcemy dalej doskonalić nasz biznes i mamy na to konkretny plan, dlatego wkrótce rozpoczniemy kampanię crowdfundingową
– zapowiada Marcin Olszewski, Prezes Zarządu Brewery Hills S.A.
Piwo kraftowe z Wrocławia w sieciach handlowych
Emisja akcji w ramach crowdfundingu ma rozpocząć się w trzecim kwartale 2021 r. Pieniądze tak pozyskane mają posłużyć zwiększeniu skali działalności, rozbudowie działu handlowego i dalszej ekspansji. Do 2023 r. Brewery Hills chce wybudować własny browar, żeby tak zredukować koszty warzenia kontraktowego, jeszcze lepiej kontrolować jakość i zwiększyć moce produkcyjne. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem spółka planuje na przełomie 2022 i 2023 r. pojawić się na New Connect.
Ale za nim to wszystko nastąpi wrocławskie piwo kraftowe (dokładnie dwa rodzaje: Banana Peach i Nelson DDH NEIPA) już w sierpniu ma się znaleźć na półkach sklepów Lidl w całej Polsce. To kolejny krok biznesowy po podpisaniu wcześniej umów z Carrefour, Auchan, Leclerc, SPAR, Duży Ben i Al Capone.
Nie podążamy za modą, ale za swoją pasją, dlatego cieszy nas, że potrafimy połączyć niezależność z obecnością w dużych sieciach handlowych
– przekonuje Olszewski.
Piwo w aluminiowej puszce z ekologiczną etykietą
W swojej ofercie Brewery Hills na razie ma 23 rodzaje piwa. Tylko w zeszłym roku udało im się sprzedać ok. 200 tys. puszek. Jak przekonuje Kasia Puchała, wiceprezes zarządu spółki, tę wrocławską łatwo wśród innych rozpoznać, bo się na ich tle wyróżnia. Piwo sprzedawane jest wyłącznie w nielakierowanych, aluminiowych puszkach z etykietami z ekologicznego papieru. Jak zapewniają w Brewery Hills ta puszka nie tłucze się, jeszcze szczelniejsza niż butelka, a w dodatku łatwo ją recyklingować.
To właśnie na puszkach od początku budujemy naszą rozpoznawalność. Skalę będziemy zaś opierać na mocnym dziale handlowym tworzonym na zasadach partnerskich relacji
– tłumaczy podstawy strategii biznesowej na następne lata Puchała.s
W 2019 r. w Brewery Hills zainwestował fundusz private equity Torro Investment, za którym stoją wrocławscy przedsiębiorcy: Tomasz Maślanka i Przemysław Weremczuk. Obecnie posiadają w portfelu udziały kilkunastu przedsiębiorstw z różnych branż o łącznej kapitalizacji przekraczającej 100 mln zł. We wrocławskim browarze rzemieślniczym pełnią rolę inwestora wiodącego.