Empik ma poświąteczną niespodziankę dla klientów. Sieć pójdzie w ślady Castoramy i Leroy Merlin
Jakbyście narzekali, że wokół nawet przez niedziele handlowe ciągle jest za mało placówek pocztowych, to mamy dobrą wiadomość. W ślady Biedronki, Lidla, Żabki i innych postanowił pójść Empik. Przy sklepach Castoramy stanęły automaty paczkowe DPD.
Przed Bożym Narodzeniem nie ma co odwiedzać salonów Empik w niehandlową niedzielę. Bedą zamknięte na cztery spusty. Ale w ostatnią niedzielę roku może być już inaczej. Sieć wytypowała 48 salonów w Polsce, które mają być otwarte przez cały tydzień.
Chodzi m.in. o 7 placówek w Warszawie, 3 w Krakowie, 2 w Częstochowie, 2 we Wrocławiu i po jednej w Gdyni, Jeleniej Górze, Lublinie, Łodzi. Olsztynie, Poznaniu, Świnoujściu, Toruniu i Zakopanym. To efekt podpisania umowy między Empikiem a spółką Pointpack S.A., która umożliwia tworzenie dodatkowych usług i zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów. Pod koniec listopada na taki krok zdecydowała się sieć sklepów Smyk, a jeszcze wcześniej Pointpack pomógł otworzyć placówki pocztowe w sieci Jula oraz Carrefour.
Castorama też flirtuje z DPD
W niehandlowa niedzielę zakupy zrobimy już też w Leroy Merlin i w Castoramie. W ostatnim przypadku klienci mogą również korzystać z usług kurierskich DPD. Przy wybranych placówkach stanęły automaty paczkowe DPD Pickup Station dostępne 24 godziny na dobę. W sumie sieć DPD Pickup liczy już blisko 7 500 punktów i obejmuje placówki partnerskie, punkty nadań i odbiorów w wybranych sieciach handlowych, automaty paczkowe i oddziały miejskie.
Rosnąca sieć DPD Pickup to nie tylko szerszy i łatwiejszy dostęp do usług DPD, ale także pozytywny wpływ na ograniczenie szkodliwych emisji zgodnie z celem DPDgroup dotyczącym pełnej neutralności doręczeń – czytamy w komunikacie.
Zakaz handlu w niedziele: przyrost placówek pocztowych wyhamuje
Skok sieci na usługi pocztowe ma już swój efekt. Jak wylicza firma analityczna Dun & Bradstreet, tylko w pierwszej połowie 2021 r. powstało w naszym kraju trzy razy więcej placówek pocztowych niż rok wcześniej. W tym roku na taki ruch od stycznia do czerwca zdecydowało się przeszło 6,2 tys. sklepów spożywczych. Patrząc rok do roku to wzrost aż o 314 proc. W przyszłym roku kres modzie na usługi pocztowe i kurierskie położą przepisy przyjęte we wrześniu przez Sejm, w myśl których możliwe będzie otwarcie w niehandlowe niedziele sklepów świadczących usługi pocztowe pod warunkiem, że przychody z tej działalności przekroczą 40 proc. przychodów placówki. Niespodziewanie posłowie zdecydowali się na dłuższe vacatio legis. Do wejścia w życie nowych regulacji muszą minąć trzy miesiące.