Najpierw w polski startup zainwestowali Niemcy. Teraz 100 proc. jego akcji przejmuje Intel
RemoteMyApp dostarcza technologię i usługi do streamingu gier z chmury międzynarodowym korporacjom. Teraz polska firma sama stanie się własnością globalnego gracza - 100 proc. jej udziałów kupił technologiczny gigant, Intel Corporation.

Po sfinalizowaniu transakcji RemoteMyApp stała się częścią firmy Intel. Strony nie ujawniają jednak kwoty przejęcia.
Historia RemoteMyApp sięga 2014 r. Firma od początku rozwijana była w modelu venture buildingu przez fundusz Tar Heel Capital Pathfinder w ramach inkubacji studia RedSky. Model ten zakłada, że fundusz nie tylko wykłada pieniądze na rozwój startupu, ale również aktywnie uczestniczy w jego rozwoju, dzieląc się np. zespołem specjalistów czy infrastrukturą.
RemoteMyApp powstało w czasach, gdy technologia nie pozwalała jeszcze na streaming gier. Działało już wówczas OnLive, ale lag był tak duży, że praktycznie uniemożliwiał rozgrywkę.
Dużym krokiem naprzód miała być zapowiedziana w 2019 roku Stadia od Google’a, ale projekt okazał się niewypałem. Cztery lata wcześniej Sony przejęło zaś patenty OnLive, które wkrótce zaimplementowało w usłudze PlayStation Now. Intel od listopada 2020 roku współpracuje zaś z Asusem, tworząc platformę do cloud gamingu – Boosteroid.
Rozwój RemoteMyApp przyspieszył zaś w 2016 roku, kiedy to spółkę dokapitalizował fundusz VC Internet Ventures z portfela MCI Capital. Przed rokiem 2 mln euro w RemoteMyApp włożył zaś Deutsche Telekom.
Zakupy technologicznych gigantów nie należą do częstych obrazków w Polsce.
Choć nasz rynek VC odnotowuje stałe wzrosty (głównie dzięki pieniądzom publicznym), to największe firmy technologiczne nieczęsto wybierają się u nas na zakupy. Jedną z najbardziej znanych tego typu historii jest zakup syntezatora mowy, Ivona, przez Amazona w 2013 roku.
Sam Tar Heel Capital Pathfinder ma jednak w funduszu kilka ciekawych spółek. To m.in. Grid (zajmujący się danymi e-sportowymi i gamingowymi), Gamivo (marketplace gier komputerowych i akcesoriów dla graczy) czy Skinwallet (marketplace dóbr wirtualnych). Fundusz nie planuje jednak uruchamiania kolejnych projektów związanych ze streamingiem gier.