REKLAMA

Tak się sprzedaje spożywkę w internecie. Wzrost zainteresowania 715 proc.!

Sprzedawcy zgłębiali w ostatnich miesiącach wiele kwestii związanych z trendami sprzedażowymi w internecie, aby lepiej dotrzeć do konsumentów, zwłaszcza w czasach zarazy. ExpertSender dostarcza kolejnych bardzo ciekawych danych na temat boomu na e-commerce w dobie koronawirusa.

erli.pl allegro.pl
REKLAMA

Koronawirus zmienił konsumenta i widać to na każdym kroku. O 11 proc. wzrosła liczba osób robiących zakupy online i obecnie 7 na 10 Polaków deklaruje, że zaopatruje się w Internecie. Z analiz ExpertSender wynika, że największy wzrost zainteresowania wśród kupujących i to aż o 715 proc., zaliczyły sklepy spożywcze.

Sprzedawcy online chcąc przyciągnąć większą liczbę klientów, skupili się na e-mail marketingu, personalizacji wiadomości i programach lojalnościowych. Wzrosty zainteresowań tymi tematami wyniosły: 377 proc., 157 proc. i 77 proc.

REKLAMA
 class="wp-image-1206140"
Źródło: Materiały prasowe ExpertSender

Zakupy w sieci? A kto ich nie robi?

W 2019 roku 62 proc. osób deklarowało, że kupuje w Internecie, natomiast obecnie jest to 73 proc.

Z analizy wynika, że obecnie 73 proc. deklaruje, że robiło zakupy w internecie, podczas gdy rok temu było to 62 proc. Ogólne zainteresowanie sprzedażą i kupowaniem online było w marcu większe o 50 proc., zaś w kwietniu aż o 111 proc. w porównaniu do stycznia bieżącego roku.

Popularność zdobyła również automatyzacja e-commerce, która była wyszukiwana w sieci o 195 proc. częściej niż na początku 2020 r. To rozwiązanie ułatwia i przyśpiesza pracę przy dużej liczbie zamówień i zapytań od klientów, co w okresie lockdownu stało się codziennością dla wielu firm.

 class="wp-image-1206137"
Krzysztof Jarecki, szef ExpertSender

Trendy komunikacji i marketingu

Od wielu lat najczęściej stosowanym kanałem komunikacji jest e-mail.

I nadal pozostaje on jednym z najtańszych i jednocześnie najbardziej efektywnych narzędzi wspierających sprzedaż, a jego popularność rośnie.

W ogromnym stopniu wykorzystuje się też personalizację wiadomości. Pozwala ona tak dostosować treść do preferencji klienta, żeby ten podejmował później decyzję o zakupie. Tematyka personalizacji wiadomości w czasie pandemii - porównując dane z marca z tymi ze stycznia - zaliczyła 2,5-krotny wzrost zainteresowania.

REKLAMA

Pozytywny wydźwięk mają też wszelkie programy lojalnościowe, które zachęcają klientów do ponownych zakupów w sklepie. Przywiązują się do marki i w konsekwencji częściej robią zakupy. Klienci w czasie pandemii szukali oszczędności, co powodowało, że korzyści płynące ze zniżek, bonów itp. cieszyły się większym zainteresowaniem. Porównując popularność tych fraz widać 77 proc. wzrostu względem pierwszego miesiąca tego roku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-28T17:46:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T06:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T16:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T10:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T05:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-26T22:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T18:44:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA